Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Frederique Constant, åsikter?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Galaxy, 21 januari 2014.

1. Galaxy
    Trådstartare

Galaxy Friends of KS

Tjenare!

Har hört väldigt lite om detta märke. Vad tycker panelen? Kanske finns en anledning till att det inte är ett väletablerat märke, men man vet aldrig. Är det bra klockor, eller bör de undvikas?
    Gillar särskilt denna som just nu finns på Kaplans (visserligen Quartz): http://www.kaplans.se/sv/butiken/vara/994654

Mvh

2. MJ24

MJ24 Friends of KS

Personligen, inget som inger förtroend de få gånger (för länge sedan skall medges) jag råkat titta. Tror du kan hittabetydligt mer intressanta automater för för samma pengar!
    Mitt råd, leta vidare!

Galaxxy gillar detta.
  3. Sputniq

Sputniq Borgare

Från:
    Göteborg
    Enligt en artikel på aBlogtoWatch så är urverken helt inhouse, samt att de erbjuder väldigt mycket klocka för pengarna :) Är just nu på mobilen och alldeles för lat för att leta fram den - ni får helt enkelt tro på mig :angel:

Icaras, Aquaracer2, Galaxxy och 1 annan gillar detta.
  4. vikgul

vikgul Lilla Buh

Från:
    Huvudstaden
    Tycker dom har fina dressade modeller. Men finns roligare att köpa för priset, och andrahandsvärdet är ingen höjdare. Har dock hört att dom använder både ETA och inhouse? Hitta inget att backa upp detta så förblir spekulationer.

Galaxxy gillar detta.
  5. Draper

Draper Bonde

Från:
    Amsterdam
    Fabriken ligger brevid Pateks iallafall!

Bojke och Galaxxy gillar detta.
  6. Johan M

Johan M Borgare

Galaxxy gillar detta.
  7. Norra

Norra Borgare

Manufacture-kollektionen/-linjen har inhouse, därav benämningen.

Eleganta, men för stora tycker jag. Sen gillar jag inte att de har guldplätering på många modeller, antingen stål eller solitt guld ska det vara.,:)

8. jazzy jeff

jazzy jeff Friends of KS

Jag har en Classics Manufacture i stål och är helnöjd. Gillar även deras Slimline Moonphase!

Ett av få märken i den prisklassen som är intressanta imo. Det jag inte gillar är att Classics känns lite för Breguet-inspirerat.

9. UNO

UNO Borgare

Från:
    Bullshit City
    Jöns Sandsröm-varning på dom.
    Vilja vara "finare" är riskabelt.

Sliten Datejust på läder vinner om inte på KO på poäng så iallafall på poäng/herritage.

10. puonti

puonti Friends of KS

Från:
    Borås
    Har ingen erfarenhet av dem egentligen men jag tycker de är ett lite "beige". Tråkiga helt enkelt. Känns som att de försöker vara något de inte är.

Mårtenssons ur Brookfield