• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Frederique Constant Classics

André

Omega
Hej!
Som asfaltsarbetare med massa projekt hemma på kvällar och helger måste jag inse att även om den är fin i Watchwindern så är det inte där den hör hemma. Därför är det redan dags att flippa vidare.

En förtjusande Frederique Constant Classics. 42mm men bärs mindre tycker jag, föredrar annars inte mer än 39mm på dressyren men denna kändes bra för mig.
Klockan har deras egna in-houseverk FC-705 med 26 juveler och 42h power reserve. Mindre repor förekommer, något mer vid kl.1 & 9, inget brutalt dock. Den kommer med inner och ytterbox, manual och ej ifyllt cert.
IMG_4220.JPG
IMG_4221.JPG

IMG_4217.JPG
IMG_4219.JPG
Läs mer om hur denna klocka blev första klockan att vara med i deras "Value Proposition" i länken nedan. De listar de bästa klockorna som finns under 3000$.
www.hondikee.com/articles/value-proposition-frederique-constant-classics-manufacture

Pris: 8500kr
F2F i Skåne
Retur inom 24h om du inte skulle vara nöjd.
Troligen inget byte men möjligen en tålig kronograf, testa mig.
 
Senast ändrad:
Topp