Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Frederique Constant Horological Smartwatch

Diskussion i 'Diskussion' startad av Asplund, 5 juni 2015.

1. Asplund
    Trådstartare

Asplund Friends of KS

Från:
    Förorten
    Dessa kanske redan har diskuterats?

Hur som släpper Frederique Constant en ny serie av "Smartwatches" som definitivt är de snyggaste jag sätt på marknaden.

Vad tycker vi om detta? Hiss eller Diss?

Själv funderar jag på att köpa stålvarianten med vit tavla, får se hur priserna landar efter ett par månader på marknaden... Dessa ska släppas inom ett par veckor för övrigt.

Let the discussion begin..

/Asplund

DrDre och Galaxy gillar detta.
  2. CaptainOats

CaptainOats Friends of KS

Jag gillar FC, med deras inhouse osv, speciellt moon phase slim

3. HYDROBOMBAX

HYDROBOMBAX Torpare

På vilket vis är de smarta?

4. Asplund
    Trådstartare

Asplund Friends of KS

Från:
    Förorten
    HYDROBOMBAX gillar detta.
  5. Asplund
    Trådstartare

Asplund Friends of KS

Från:
    Förorten
    Var detta så jävla ointressant? :D

6. Thorn

Thorn Friends of KS

Från:
    Göteborg
    Det innebär väl att man måste bära samma klocka varje dag då, för att få bra mätdata om det nu är rörelse, sömn osv man vill åt? Tycker isåfall att det är en bättre att ha en "smart watch" som inte utger sig för att vara något annat än just det på den andra armen?

7. ozzyozzy

ozzyozzy Friends of KS

Man vill ju inte riskera att bli en OWG ;)

OnT så skulle jag också kunna tänka mig att äga en av dessa, tycker de hade bra mix av funktion och form!

8. noxela

noxela Stadsbo

Från:
    Skåne
  9. Asplund
    Trådstartare

Asplund Friends of KS

Från:
    Förorten
    Du har läst texten men förstår inte innebörden?

10. Mforce

Mforce Biskop

Jag gillar de helt klart. Funktion möter form. Klart steg upp från vanliga smartklockor.
    Vete tusan om jag inte tyckte Alpinan var strået vassare dock.
    uploadfromtaptalk1433534151306.jpg

11. noxela

noxela Stadsbo

Från:
    Skåne
    Självklart förstår jag innebörden av texten. Läste den en andra gång efter ditt inlägg. Men jag associerar den inte till begreppet smart. Vad man kan utläsa av texten är att det finns ytterligare någon komplikation på tavlan, men vad har det att göra med smart?

12. JohnDoe

JohnDoe Friends of KS

Från:
    Sverige, stockholm
    Förstår inte vitsen med en "finklocka" som "datainsamlare". Det är ju bara för träningsfanatiker. Vem drar på sig en finklocka när de är ute och springer? Måste vara sådana där man möter som springer i grupp längs kungsgatan och tror de äger hela trottoaren. Borde finnas falluckor för dem.... Smarta funktioner som jag har nytta av kräver display för meddelanden etc. Applewatch har display, rfid och (tyvärr) massa träningsjox. Fast tycker det verkar fånigt med en riktig klocka på ena handleden och en applewatch på andra. Nä, jag kommer fortsätta med riktig klocka. Träna har folk lyckats göra länge utan att en liten mätmoj som laddar upp data för att imponera på andra hur långt de sprang idag osv....

13. Asplund
    Trådstartare

Asplund Friends of KS

Från:
    Förorten
    Då behöver du kanske läsa en tredje gång :D

Om du tror att komplikationen på tavlan är vad som gör den smart dvs.

Mårtenssons ur Brookfield