Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Fredmans Ur(

Diskussion i 'Diskussion' startad av Johan66, 23 september 2016.

1. Johan66
    Trådstartare

Johan66 Torpare

mailade en handlare i England om priser på ett OEM viklås ock kalvskinnsband från Jeanrichard. Trodde inte jag skulle få nåt svar när jag väntat i 10 dagar. Fick reda på att Fredmans ur på strandvägen kan ta beställa hem då dom är ÅF av Girard Perregaux. Fick svar från båda handlarna samma dag. Från ÅF i England ett mycket trevligt svar med bifogad katalog i Pdf. Pris: 875 Sek för viklås, 875:- för bandet. Frakt 130:-. Detta helt enligt priserna i katalogen. Svaret från Fredmans: viklås och band kostar 4750:-, hör av dig om du vill beställa. Ocker är ju ett ord som dyker upp i bakhuvudet.......

2. Harman Kardon

Harman Kardon Stadsbo

Drygt, förstår inte riktigt varför de skulle ta ca tre gånger så mycket betalt. Hur var tonen i deras svar? Trevlig, nonchalant? Tycker du hör av dig till Fredmans Ur med bifogad offert från den andra handlaren och så får du se vad de säger.

3. KenKun

KenKun Biskop

Fråga varför de är så mycket dyrare. Schyssta marginaler!

4. månljus

månljus Borgare

Från:
    Stockholm
  5. Jimpa

Jimpa Friends of KS

Från:
    Mälardalen
    Support your local dealer they say :facepalm: men håller med om att det skulle vara intressant om du gick tillbaka med frågan hur dom kan motivera det priset.

:gp:

6. Johan66
    Trådstartare

Johan66 Torpare

Jag har givetvis mailat dom. Har inte fått något svar än.

Fido1, månljus och Jimpa gillar detta.
  7. Johan66
    Trådstartare

Johan66 Torpare

letade på andra forum och ser att priset jag fick från UK är officiella ÅF priser. Lite billigare t.om med det är ju pga lägre moms.

Bifogade filer:

Mårtenssons ur Brookfield