• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frisörer i Stockholm

Clark Kent

Patek
2-Faktor
var i sthlm?
hårgänget götgatsbacken är bra och man brukar kunna hitta tider med hyfsat kors varsel, bokning på hemsidan.

Om man inte vill ha tråkigt så är Luca både underhållande och riktigt bra på att klippa. Italienare som har jobbat mycket internationellt. Om man däremot vill ha lugn och ro ska man absolut Inte välja honom :)
 
För drop in så har Eleganz namnet till trots funkat bra. De finns vid skrapan på söder och på Kungsholmen nära Fridhemsplan och jag har prövat bägge när jag kollat i spegeln lite för sent. Prisvärda är de också.
 

almeyero

Panerai
Afrosöder såklart, de har dessutom höjt ifrån 150kr till 250kr så nu slipper du de värsta köerna.
Glöm inte att det bara är kontanter som gäller. ;)
 

Cristian

Rolex
2-Faktor
Manstockholm på Götgatan i Medborgarplatsen. Drop in. Kostar inte en halv njure att bli klippt eller trimma skägget.
 

Joseph

Cartier
Hamnade på Manstockholm på Götgatan. Klart nöjd, trevlig och bra frisör. 290 pix är dessutom ett bra pris!
 

Psykel

Patek
Jag måste hitta nytt. Gått till Nina på Sivletto i ett par år, men dom har lagt ner sin barbershop. Tänkte testa Grease & Peace på Kungsholmen. Justin som driver den (ensam) jobbade tidigare på Sivletto.
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Jag måste hitta nytt. Gått till Nina på Sivletto i ett par år, men dom har lagt ner sin barbershop. Tänkte testa Grease & Peace på Kungsholmen. Justin som driver den (ensam) jobbade tidigare på Sivletto.

Testa Stucklife på Kungsholmen eller kollektivet hvitan på söder.
 

tossefar

Cartier
Bump! Vad har ni för tips på bra herrfrisörer i innerstan? Jag har tidigare gått till Diamantis (P&P) men han verkar ha lagt ner helt.
Under tusenlappen och helst norrmalm/vasastan/östermalm.
 

Floffen

Panerai
Bump! Vad har ni för tips på bra herrfrisörer i innerstan? Jag har tidigare gått till Diamantis (P&P) men han verkar ha lagt ner helt.
Under tusenlappen och helst norrmalm/vasastan/östermalm.

Adams Barberare på Döbelnsgatan. Skitduktig kille, gått där i snart ett år för både skägg och hår och är nöjd varje gång.
 

beardedpeareater

Cartier
2-Faktor
Tänkte frisera mig imorgon, någon barberare som har dropintider? eller finns bara sånt i staterna?
tycker allt jag ser är att man behöver boka, även grabbarna vid sveavägen, de är relativt nyöppnade va?
tack på förhand
 

Roxen

Cartier
Tänkte frisera mig imorgon, någon barberare som har dropintider? eller finns bara sånt i staterna?
tycker allt jag ser är att man behöver boka, även grabbarna vid sveavägen, de är relativt nyöppnade va?
tack på förhand

Kan du tänka dig att åka till Danderys finns Mr Barber i Mörby C. Tycker det är riktigt bra och vad jag kan se väldigt fina recensioner. Är där en gång i månaden och klipper mig, dock aldrig skägget som jag trimmar själv :)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Man Stockholm Barbershop, Götgatan 58, mitt emot Götalejon.

Tänk så olika upplevelser man kan ha från ett och samma ställe. En enda gång under mitt vuxna liv har jag känt mig tvingad att klippa om mig efter att ha varit hos frisören. Då var resultatet så dåligt att inte ens mössa eller gott självförtroende kunde dämpa ångesten, och det var efter ett besök på nämnda inrättning :)
 

Roxen

Cartier
Tänk så olika upplevelser man kan ha från ett och samma ställe. En enda gång under mitt vuxna liv har jag känt mig tvingad att klippa om mig efter att ha varit hos frisören. Då var resultatet så dåligt att inte ens mössa eller gott självförtroende kunde dämpa ångesten, och det var efter ett besök på nämnda inrättning :)

Tycker många barberare ”vill göra på sitt sätt” så min erfarenhet säger mig att alltid vara övertydlig med hur jag vill ha det, annars blir det lätt knivskarpa hårlinjer, maskin i nacken och snabb frilla på hjässan.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Tycker många barberare ”vill göra på sitt sätt” så min erfarenhet säger mig att alltid vara övertydlig med hur jag vill ha det, annars blir det lätt knivskarpa hårlinjer, maskin i nacken och snabb frilla på hjässan.

Det var därför jag ringde innan för att säkerställa att de även gjorde "vanliga" klippningar. Ställde frågan ytterligare en gång när jag klev innanför dörrarna, men trots det plus ett antal instruktioner under resans gång blev det katastrof :) Men det är väl egentligen inte konstigare än att man som med det mesta annat får vad man betalar för. Det här har jag inga faktabelägg för, men jag skulle gissa att ett fåtal av de som jobbar på barberarsalongerna är utbildade frisörer.
 
Topp