• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fristående urmakare

Tänkte kolla om någon känner till en/flera BRA fristående urmakare Går ni till AD för minsta lilla sak när det ska fixas på klockan?
Jag tänkte byta packningarna på min 5513, hos AD skulle det ta 2-3veckor (ganska lång tid?) därav tänkte jag kolla om det finns någon BRA fristående urmakare som kan göra samma jobb för kanske en billigare slant men framför allt snabbare? Kollad här i finns barar, gick förbi idag och pratade lite med honom, han kunde fixa det på plats eller i värsta fall 1-4dagar(kostade ungefär halva priset vad AD tar)
Men efter att ha läst en massa om honom här på forumet blir man lite orolig om man verkligen vågar lämna in sin klocka?

Hur hade DU gjort?
 
Senast ändrad:

osverigeo

Panerai
2-Faktor
Daniel är riktigt bra och jag kan rekommendera honom. Så jag röstar för att du borde lämna in hos Jälmers. Självklart kan det bli fel ibland liksom hos vilken urmakare som helst. Men då åtgärdas det så att kunden blir nöjd. Lycka till! :)
 
Senast ändrad:

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
@grabbbbenVetejvad lämna den hos jälmers, jag är övertygad om att han kommer göra ett bra jobb.

Jag hade lämnat in det till min AD.
Sen hade jag även köpt en klocka till, så jag slapp gå utan en medans den andra är på service ;)
soulmates.gif
 

osverigeo

Panerai
2-Faktor
3 händelser som gått snett. Hur många händelser har gått rätt? 10 000?
Har gått snett hos Rob & Nymans också. Ska vi totaldissa dem med? Skulle något gå fel hos Jälmers så åtgärdas det tills kunden är nöjd. Simpel företagssamhet.
 
Senast ändrad:

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
3 händelser som gått snett. Hur många händelser har gått rätt? 10 000?
Har gått snett hos Rob & Nymans också. Ska vi totaldissa dem med? Skulle något gå fel hos Jälmers så åtgärdas det tills kunden är nöjd. Simpel företagssamhet.
Jag vidhåller min åsikt och låter andra bilda sig en egen uppfattning.
Det finns såklart många som är nöjda med sina affärer med jälmers.
Baserat på @Chrisse tråd ovan far jälmers med osanning. För mig är det inte något som går snett. Det är inte företagsamhet heller.

Jag minns inga trådar om att rob eller nymans ljugit medvetet men kan såklart ha fel.

OBS jag har ingen personlig erfarenhet från jälmers et al.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Jag vidhåller min åsikt och låter andra bilda sig en egen uppfattning.
Det finns såklart många som är nöjda med sina affärer med jälmers.
Baserat på @Chrisse tråd ovan far jälmers med osanning. För mig är det inte något som går snett. Det är inte företagsamhet heller.

Jag minns inga trådar om att rob eller nymans ljugit medvetet men kan såklart ha fel.

OBS jag har ingen personlig erfarenhet från jälmers et al.

Kan bara hålla med. Det där med Chrisses klocka går inte att reparera.

Frågan jag ställer mig är hur många gånger han kommit undan med liknande affärer.
 

k0nkas

Audemars
2-Faktor
3 händelser som gått snett. Hur många händelser har gått rätt? 10 000?
Har gått snett hos Rob & Nymans också. Ska vi totaldissa dem med? Skulle något gå fel hos Jälmers så åtgärdas det tills kunden är nöjd. Simpel företagssamhet.
Du totaldissar ju gärna och då räcker det med dåliga kunskaper i svenska och att du måste ha vantar på dig när du pillar på en Patek för 500'...
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
3 händelser som gått snett. Hur många händelser har gått rätt? 10 000?
Har gått snett hos Rob & Nymans också. Ska vi totaldissa dem med? Skulle något gå fel hos Jälmers så åtgärdas det tills kunden är nöjd. Simpel företagssamhet.
Fattar inte hur du kan ha sån felmarginal på dina inlägg. Hur är det möjligt? Driver du med oss?
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Min kompis har. Gick 100% felfritt. Prisvärt också.
Säkert väldigt prisvärt med tanke på att en annan forummedlem servade sin Rolex via jälmers och fick ett blankt kvitto och visade sig att klockan var otät och oservad. Lite kul också att jobbet inte var utfört men det hade betalats mer än ett standard servicepris.
Fattar inte hur du kan ha sån felmarginal på dina inlägg. Hur är det möjligt? Driver du med oss?
Killen är ju KS största underhållning i nuläget
 
Har ingen erfarenhet av hans affärsverksamhet, förutom vad jag läst här. Men privat är han en riktig skojare, inte rent mjöl någonstans.
 

bluetrain

Cartier
Har ingen koll på Göteborg men kan rekommendera en duktig fristående urmakare i Skåne som kan Rolex (och Omega, kan säkert annat också...) som utför arbetet med snabbhet och ackurates. PM:a för detaljer.
 

E.Z.

Cartier
Jälmers Ur (Daniel) lägger upp bilder på Instagram där han lagt klockor han säljer i drinkar, i maten och lånar ut dem till sina kompisar. Sen lägger han ut dom som "mint" och liknande. Helt oseriöst om du frågar mig och skulle aldrig själv köpa en klocka som köpts eller servats av Jälmers Ur.
 
Jag valde att satsa på Jälmers och allt gick smidigt till, efter att ha läst många trådar om honom så var jag tveksam till en början men i slutändan fick det bli han(var mest på grund av 3veckors väntetid hos AD).
 
Topp