• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frugans samling och en liten omröstning

Delar din partner ditt intresse för att samla kvalitetsklockor?

  • Hen delar mitt intresse och samlar själv.

    Röster: 6 7.0%
  • Hen delar mitt intresse men nöjer sig med att bära ett bra kvalitetsur.

    Röster: 27 31.4%
  • Hen har fördrag med mig men skulle aldrig köpa något annat än för några hundralappar på ur och penn.

    Röster: 15 17.4%
  • Hen tycker jag är en idiot men väljer ändå att stanna vid min sida.

    Röster: 28 32.6%
  • Hen har dragit för länge sedan.

    Röster: 10 11.6%

  • Totala väljare
    86

garfield

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Hustrun har i dagsläget fler "riktiga" klockor än jag, men bär sin Date (som hon naturligtvis fått av mig) mest hela tiden. Har försökt få tillåtelse att kränga hennes Omegor som hon aldrig använder, men det har hittills gått sådär.....
 

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
Hustrun har i dagsläget fler "riktiga" klockor än jag, men bär sin Date (som hon naturligtvis fått av mig) mest hela tiden. Har försökt få tillåtelse att kränga hennes Omegor som hon aldrig använder, men det har hittills gått sådär.....
Date är med sina 34 mm perfekt för en dam, kan man få se en bild på den månntro?
 
  • Like
Reactions: Man

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Frun totalt ointresserad, men är glad för mitt intresse. Ogillar flippande. Den klocka hon har, en DeVille, har hon fått av mig och är glad för dock. Inser dock att jag inte kommer att tillfriskna när det gäller klockor inom överskådlig tid.
petygu4u.jpg



Skickas från min iPhone
 

svesam

Rolex
Jag kan inte säga att frun delar intresset på det sättet att hon "nördat ner sig" som vi andra. Däremot uppskattar hon vackra ting.

Hon kör dessa just nu:

image.jpg


image.jpg


Hon Har dessutom siktet inställt på dessa...

image.jpg


image.jpg


Tycker själv att hon har rätt bra smak :)
/Daniel
 

Dr Stein

Cartier
Jag kan inte säga att frun delar intresset på det sättet att hon "nördat ner sig" som vi andra. Däremot uppskattar hon vackra ting.

Hon kör dessa just nu:

image.jpg


image.jpg


Hon Har dessutom siktet inställt på dessa...

image.jpg


image.jpg


Tycker själv att hon har rätt bra smak :)
/Daniel

Mesh är för jäkla snyggt tycker jag! Whristshot?
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Köpte frugan en Omega Seamaster Pro midsize för ett par år sedan, och den används varje dag. Nyligen fick hon en årsklocka i form av en datejust, men den används inte eftersom hon menar att den är för ömtålig.
Har erbjudit mig att sälja den och istället införskaffa en ny datejust, men det går minsann inte!:rolleyes:
Sen hon fick sin Omega är det mycket enklar att få med henne att kolla klockor när vi reser.
 

Sond

Patek
Frun ointresserad men Gmt jag gav henne används varje dag !

image.jpg

En Pepsi på en kvinna är galet attraktivt. Vet inte riktigt varför jag fastnat för just den kombinationen. Har iofs bara sett det en gång i verkligheten. Men har inget svårt att få fram bilden för mitt inre. Tyvärr skulle jag aldrig våga låna ut min 1675 till hustrun då hon inte vårdar klockor så som sig bör.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Min fru är lika intresserad av "finare" klockor som jag är av "finare" väskor (eller väskor över huvudtaget). Hon har dock en liten dressigare Citizen Ecodrive som tidigare var min...
 

UNO

Panerai
Min fru har fått en 39 mm Omega AquaTerra Quarts, den klär henne bra och min uppgift är att se till så att Werner byter batteri, torkar ur den och sättet tillbaka visarna när den får leva upp till förväntningarna på en toolwatch.
 
Topp