• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fruktansvärd väntan!! Klockan på service!!

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Nu börjar jag bli riktigt otålig!!
10 dagar utan favoritklockan på ärmen. Suck.
Hur fpr man dagarna att gå? Känns riktigt hemskt.
Lämnade in min klocka den 5:e och skulle få besked på hur/vad som händer inom två veckor.
Frågan är hur dom kommer lösa det?

Kanske ska skriva vad det handlar om.. En Aerospace som fått en smäll och börjat "blöda" i övre displayen, så försäkringsbolaget är inkopplade.

Kan det bli så att dom löser ut klockan? Så jag inte får tillbaka den?? Är orolig över den tanken.
Någon som vet hur högt de går i reparationskostnad?
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Nu börjar jag bli riktigt otålig!!
10 dagar utan favoritklockan på ärmen. Suck.
Hur fpr man dagarna att gå? Känns riktigt hemskt.
Lämnade in min klocka den 5:e och skulle få besked på hur/vad som händer inom två veckor.
Frågan är hur dom kommer lösa det?

Kanske ska skriva vad det handlar om.. En Aerospace som fått en smäll och börjat "blöda" i övre displayen, så försäkringsbolaget är inkopplade.

Kan det bli så att dom löser ut klockan? Så jag inte får tillbaka den?? Är orolig över den tanken.
Någon som vet hur högt de går i reparationskostnad?


Man byter sonika ut verket...inget att laga....och bör inte vara speciellt dyrt...din självrisk överstiger säkert kostnaden med råge...
Sedan tillkommer iofs packningar och trycktest.....
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Man byter sonika ut verket...inget att laga....och bör inte vara speciellt dyrt...din självrisk överstiger säkert kostnaden med råge...
Sedan tillkommer iofs packningar och trycktest.....


Varför byta verket då displayen blöder? Ny display bör lösa problemet om man inte vid en mer noggrann koll ser att verket fått en smäll på nått sätt.
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Nej, säg inte så.... Ett halvår?!! Då finns det bara en lösning, Köpa en klocka till.
Omegas nya med orange ring... Fy! Äkligt snygg är den! Var faktiskt borta och tittade på den på middan idag.
Kan ju vara en fin Alla hjärtans dag present till mig själv... haha
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jag fick ju nyligen hem min Midas som jag skickade in i maj. Ser tyvärr ut att få göra ett andra återbesök på denna service.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Du har ju redan fått svar i din förra tråd om samma sak, de kommer byta LCD-displayen.
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Jodå, så långt är jag med.
Hade du läst hela mitt inlägg så hade du sett att frågan i denna tråd var.. - Hur högt försäkringsbolaget går i repkostnad innan dom löser in klockan.
Att dom byter displayen är väll en självklarhet, eller?
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Varför tar det sån jäkla tid? Förstår dom inte att man mår dåligt utan sin klocka? :)
Kan vara för dom minskar ner antalet AD.
Helt plötsligt får dom som är kvar för mycket att göra.
 

Nexus

Panerai
Går det att få urmakaren att skicka bilder på ens klocka när hon ligger på operationsbordet? I så fall skulle ju hela processen ta sig karaktären av ett distansförhållande och därmed bli betydligt mer uthärdlig.
Jag fruktar redan inför min första klockservice...
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Varför tar det sån jäkla tid? Förstår dom inte att man mår dåligt utan sin klocka? :)
Kan vara för dom minskar ner antalet AD.
Helt plötsligt får dom som är kvar för mycket att göra.
Det finns väl inga AD som servar aerospace i Sverige? Vad jag vet så skickas de alltid till Breitling och då får du tyvärr räkna med två veckors tid för hantering + några veckor för service.

Med tanke på att servicepriset borde bli lägre än priset på klockan så får du säkert stå för självrisk och får tillbaka klockan, men enklast är väl att fråga försäkringsbolaget...
 
Topp