Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Fruktstund - Omega moment, nytt möter gammalt

Diskussion i 'Diskussion' startad av M021, 3 februari 2015.

1. M021
    Trådstartare

M021 Friends of KS

Tänker skriva en recension när tid och ork finns, dock fann jag mig sittandes stirrandes på armen efter kvällens hockeyallsvenska omgång.

Efter tre dagar på armen så fortsätter den att växa, riktigt nöjd. Dock vet jag att detta kan vända snabbt, hur som, fick för mig att dra fram storebror/lillebror, beroende på hur man ser det.

Tycker Omega gjort en uppryckning på senaste tiden, med SM 300, 15000gauss AT . Som jag nämnde i paketöppningstråden så trodde jag aldrig jag skulle köpa en "reissue". Men här är den och känns hel rätt. Hoppas Omega kan hålla i den startade trenden, tror det också skulle kunna hjälpa till att skapa mer intresse för omega i helhet, själv skulle jag tycka det vore roligt med mer snack kring t ex pre-moon Speedmasters, långt ifrån status en vintage 5513 har generellt sett.

Är omega på rätt väg? Vad tror ni om omega nytt/vintage? Vet att tidigare trådar nämnt detta men nu har Omega levererat ett par nyheter senaste året. Samt att deta vore kul med lite reflektioner från den breda massan ang t ex uppfattningen ang vintage aspekten hos Omega.

Lite bilder från kvällens fruktstund

"resa genom tiderna"
    [​IMG] Bakboetten,
    DSOTM feat. 105.002

ny - gammal

Jakobb, Chrisse, KenKun och 20 andra gillar detta.
  2. fplteknikern

fplteknikern Bonde

Reissues utan fake-patina är nog vägen att gå. Gillar också flera av deras senaste modeller. Speciellt din DSOTM :)

3. mruhr

mruhr Borgare

Från:
    Storstan
    Varför inte?all utveckling för något gott med sig

M021 gillar detta.
  4. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Så fina båda två fast på olika vis.

M021 och Syven gillar detta.
  5. Syven

Syven Friends of KS

What he said!

6. aljung

aljung Präst

Från:
    Uppsala
    Riktigt fina båda två! Jag tror på Omega som märke. Mina tre senaste klockköp har varit Omega (SMP Electric Blue, SMP GMT 50th anniversary samt en Speedy Pro).

M021 gillar detta.
  7. Magnus Andersson

Magnus Andersson Borgare

Från:
    Göteborg
    Riktigt fina ur båda två. En Speedmaster återfinns HÖGT upp på prioritetslistan för i år. Sparande pågår.

Omega har lanserat några djävligt schyssta modeler på senare tid. Synd att de lanserar så många Limited Editions bara ...

8. I min bok går Omega från klarhet till klarhet, gillar flertalet nya som DSOTM, nya MKIIan och dom nya liquid Metal POs, AT linjen...inser att även nya SM300 är en riktigt bra klocka även om den inte riktigt flyger i mina ögon...

Jakobb och M021 gillar detta.
  9. tissoter

tissoter Biskop

Från:
    Rolexfabriken
    Bra att avokado var med på bilden, det är ju trots allt en frukt. Många verkar tro att det är en grönsak.OT
    Snygga klockor!

M021 och MrJon gillar detta.
  10. Jolanthe

Jolanthe Friends of KS

Från:
    Helsingborg
    DSOTM är ju ren klockperfektion, grymt habegär får man :nailbiting:

M021 gillar detta.
  11. Svanen

Svanen Bonde

Från:
    Västerås
    Härliga dinkor du har! Smått avund. Väntar med spänning på att se Light Side Of The Moon ;)

Har en annan Omega bok du kan läsa Martin021 :)

image.jpg

M021 gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield