• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fruns, sambons eller flickvännens klocka

egbert

Panerai
Hustruns fyrtioårspresent. Hon är så nöjd, så nöjd. Vill inte lyssna på mina tips om ytterligare klocka. Jag skulle gärna vilja köpa henne en Cartier Santos att växla med.

image.jpg
 

don.h

Cartier
Tjejen är nu nere i spanien och spelar golf på en tävling. När vi talades vid på telefon igår:
Flickvän- Jag fick en klocka idag
Jag- fan va nice! :)
Flickvän- hmm.. nja det var en parfymklocka(älskar att hon har koll på begreppen)
Jag- jaha...
Flickvän: mmm...
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Fruns klockor består av följande:

Mikael Kors.
Denna köpte hon själv och innan mitt klockintresse tog fart så att jag kunde hindra henne.
Faktum är att detta är en ganska gedigen klocka. Solida ändlänkar och tung länk. 38 mm och ganska snygg tjejklocka. Kvartsverk såklart.
WP_20150824_16_19_11_Pro.jpg



Tissot Tank
Denna köpte jag av @laketwig för en spottstyver.
Ville ha något tankliknande och denna var både bra och billig och ett sätt att känna på Tank-stuket.
Hon använde den väldigt lite och nu är den mest liggande.
Evas Klockor.jpg



Certina DS -67
Budade hem denna Certina från Tradera. Nästan genast lade hon beslag på den och nu använder hon den mer än MK-klockan! :)
Klockan är i ett fint skick men läderremmen är lite för bred då den är 20 mm. Hon gillar den och vill absolut inte ha någon mindre.
Enda problemet är att remmen är för lång.
WP_20160508_12_49_36_Pro.jpg
 

andrewski

Omega
Min kära springer runt med en MK. Men kan passa på att fråga här. Tips på damklocka för cirka 2-3k, stållänk och lite mer åt det dressade hållet
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Min kära springer runt med en MK. Men kan passa på att fråga här. Tips på damklocka för cirka 2-3k, stållänk och lite mer åt det dressade hållet
Vintage Seiko skulle jag säga :) Köpte en åt tjejen, lätt att hitta fina ex i bra skick som inte dränerar plånboken och bra storlek (35-38mm~). Sök på Seiko SQ eller liknande.
 

Pistol_Pete

Panerai
Köpte en fin Ladies DJ med vitguldsring, MoP dial och diamantindex från en handlare på C24 till damen nyss. Planen är att ge den som morgongåva senare i sommar.
Bilder kommer när Rob E har servat pärlan.
Sedan tidigare har hon fått en Victorinox och en Apple Watch av mig.
 
Senast ändrad:
  • Like
Reactions: Man

Triumf

Rolex
2-Faktor
Ok!
Jag är på jakt efter en sk. beater, eller iaf en som inte kostar huggorm och som jag inte behöver känna mig rädd för att få dings.
Jag har fastnat för det här med svarta dykare.. Men med min minimala handled krävs det en liten sådan.

här är några jag lyckats hitta . Vad tycks? vilken röstar ni för? Eller har ni tips på något helt annat? Maxsize sätter jag 35 mm :)


Squale 33 mm. Billig och snygg, men vill ha den på oysterlänk. :/
74318701-origpic-db562c.jpg


Orient 33 mm.
nr1g001b_2_2_1.jpg


Longiness Hydroconquest 34 mm
l3.340.4.jpg


Victorinox Maverick 34 mm
Victorinox.jpg


 

jabla

Sarlacc
Ok!
Jag är på jakt efter en sk. beater, eller iaf en som inte kostar huggorm och som jag inte behöver känna mig rädd för att få dings.
Jag har fastnat för det här med svarta dykare.. Men med min minimala handled krävs det en liten sådan.

här är några jag lyckats hitta . Vad tycks? vilken röstar ni för? Eller har ni tips på något helt annat? Maxsize sätter jag 35 mm :)


Squale 33 mm. Billig och snygg, men vill ha den på oysterlänk. :/
74318701-origpic-db562c.jpg


Orient 33 mm.
nr1g001b_2_2_1.jpg


Longiness Hydroconquest 34 mm
l3.340.4.jpg


Victorinox Maverick 34 mm
Victorinox.jpg


Röstar på Orienten som beater man inte behöver vara rädd om, bra grejer till billig peng och ingen krona som sticker långt ut och gör skavsår när man böjer handleden.
 

Triumf

Rolex
2-Faktor
Omega Constellation 123.25.27.60.63.002

Kort och gott var det succé, Michael Kors & CO ligger i lådan (inte min klocklåda utan byrålådan). Även jag har med tiden lärt mig gilla den. Nu har intresset dessutom ökat och hon har på helt eget bevåg börjat tråna efter mer. Köpte en Daytona för ca 2v sedan och det tog ca 3 min från att jag kom hem tills dess att den satt på "fel" handled.
20140902_0955.jpg
20140902_0961.jpg
20140902_0964.jpg

Hustruns fyrtioårspresent. Hon är så nöjd, så nöjd. Vill inte lyssna på mina tips om ytterligare klocka. Jag skulle gärna vilja köpa henne en Cartier Santos att växla med.
image.jpg

Constellation har aldrig lockat mig tidigare. Och inte bling/stenar/snö/krimskrams/strössel heller. Men dessa var ju riktigt fina ju :)
 
Topp