• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

FS: Bara för RicVin, kanske en Shitko, Oris eller Panerai?

David

Bödeln
Höstdepression är inte att leka med, så här kommer några förslag för att liva upp stämningen. Tyvärr gör den starka kronan att det är måttligt kul att sälja i Sverige för tillfället, men man måste ta sitt ansvar, eller hur?

Seiko - SÅLD, två kvar!

Oris Artelier Skeleton
Superfin klocka som till skillnad från skräpet ovan känns som bra kvaltet för priset, även om den förstås inte är någon Vacheron Constantin. Klockan är oanvänd, plasten sitter kvar på spännet, men den är butiksexemplar, syns att den provats några gånger. Den är en av få som tillverkades med Oris-versionen av ETA 2824 innan de började basera sina verk på Sellita SW200. Box, cert, manual och allt annat som borde finnas ingår.

120918-Oris.jpg


Pris: 12000 kr



Panerai Luminor 1950 8 Day Chrono Monopulsante GMT (PAM 311)
En favorit som jag inte gärna lämnar ifrån mig utan att fundera både en och två gånger, men det finns flera andra klockor som jag eventuellt hellre skulle kunna tänka mig att ha just nu. Det är en K-serie, en av 500, med 1950-boett i titan, tobaksbrun sandwich-tavla och in-house P.2004-verk med kolumnhjulkronograf, GMT-visare, sekundnollställning, 8 dagar gångreserv med indikator och 24h-visare. Sparsamt använd, men dock använd.

120918-Panerai.jpg


Pris: 105000 kr

Ursäkta trista foton, har inte tid att fixa bättre just nu, packar för att åka till Ryssland och räkna isflak.
 

David

Bödeln
Re: FS: Bara för RicVin, kanske en Shitko, Oris eller Panera

Spencer66 skrev:
Det var den bästa och ärligaste säljannons jag sett:D

Tack!

Borde kanske tillägga att box, manual, cert, verktyg, oanvänt gummiband, etc, etc ingår vid köp av 311:an.
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: FS: Bara för RicVin, kanske en Shitko, Oris eller Panera

Helt underbart att få en hel annons riktad till sig! Jag bugar och bockar och ska genast försöka sälja fru och barn för att få slantar till Paneraien... :D
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: FS: Bara för RicVin, kanske en Shitko, Oris eller Panera

Barnen ja, frugan nej.. Hon blev skitarg när jag förde bytet på tal... Konstigt hur de är kvinnorna. Tyvärr ligger Paneraien långt över min budget den är fin. Orisen är lite cool men jag tror jag passar. Du får nog napp innan du räknat klart isflaken.
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Re: FS: Bara för RicVin, kanske en Shitko, Oris eller Panera

Var 009:an verkligen så hemsk? Jag som var sugen på att prova en på länk.
 

David

Bödeln
Re: FS: Bara för RicVin, kanske en Shitko, Oris eller Panera

RicVin skrev:
Barnen ja, frugan nej.. Hon blev skitarg när jag förde bytet på tal...

Kanske behöver omväxling? Vi kanske ska byta fru istället? (Förutsatt att din är mer tillåtande när det gäller klockköp.)

Rber skrev:
Var 009:an verkligen så hemsk? Jag som var sugen på att prova en på länk.

Ranglig vridring, ojämna lume-plottar som inte ens är centrerade, proportioner som är helt fel, kuckig blandning av färger, matt spänne till en i övrigt polerad klocka, hackig sekundvisare, osv, osv. Jag tänkte att det kunde vara charmigt med en klocka som inte går att dra upp manuellt, men det var också fel, det är bara irriterande. Kanske håller den tiden, jag har inte kollat.
 
Topp