Laddar...
Nymans Ur 1851

Kaplans Auktioner
  1. Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
    Stäng notis
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

FS: Citydykare -ohpf!

Diskussion i 'Handla - Säljes, bytes' startad av plattfot, 1 november 2012.

1. plattfot
    Trådstartare

plattfot Friends of KS

Från:
    Norrort Sthlm
    Kan jag fresta någon med en batteridriven dykare?

CITY Professional med ETA-urverk från mitten av 80-talet. Klockan mäter ca 42 mm utan krona och ca 14 mm på höjden. Denna klocka har använts, det syns. Boetten har en del märken som vittnar det (se bilder och film).
    Då jag fick tag på klockan saknades delar av lysmassan på visarna. Har applicerat ny och visarna lyser därmed kraftigare i mörkret än index på tavlan. Tjockt, kupat akrylglas som jag uppfattar som original.

(testar att länka till en film ovan, klicka på bilden så startat filmen i nytt fönster)

Priset sätter jag till 1 100 kr (postat REK inom sverige).

Tackar för titten!

2. Jockinho

Jockinho Friends of KS

Från:
    Motala
    Re: FS: Citydykare

Köper den gärna! Pm:AR strax :)

3. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Bra gjort! Boetten sitter riktigt bra och det andra är ju inte helt fel heller... Quartz i dykarur/beaters är optimalt. Hoppas den stannar mer än ett par dagar. Riktigt fin dinka!

4. FAAN missade den, en vintage i bra storlek och i min smak men tur i oturen att det var Jocke som knep den -då vet man att chansen kommer igen :)

5. Jockinho

Jockinho Friends of KS

Från:
    Motala

Jo gillar att boetten är någorlunda "modern" i storlek och ploprofinspirerad tavla samt ruggigt fina visare hoppas jag klickar med mig! Längesen jag hade både något med orange och vintagedykare, hoppas få upp vintagefebern igen lagom till höstrusket :)

6. Hör av dig sen :)

7. Jockinho

Jockinho Friends of KS

Från:
    Motala
    Hehe, det vet du att jag gör vid flipp isf Masterkiller. Hoppas allt är väl med familjen :)

8. finnirgens

finnirgens Friends of KS

Anar mitt öga fasta bandstift på den där? Jävligt fin för övrigt och billig! Grattis köpare!

/Hans

Sjöö Sandström Royal Straps