• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

FS: Get laid - buy Precimax (vintage chronograph) (on hold)

Ariste

Audemars
2-Faktor
precimax-3_zpsf5528054.jpg


Sommarcool kronograf från Precimax i absolut toppskick. Både kostym- och rallykänslan finns där. Tro mig.
Jag har sett en och annan kronograf från 70-talet och denna boett tilhör de mer ovanliga, kan garantera att du inte stöter på någon med liknande klocka på grillpartyt i sommar. Den går som en dröm och skicket är nära nyskick men inte riktigt där. Luta dig tillbaka och njut av bilderna, föreställ dig brun och fin iklädd något coolt på en tillställning hos herr Hefner så kommer du i rätt känslostämning.

Boett: Helt i stål och 36mm bred, 43mm lång och 11,5mm hög. Den drar band på 19mm. Boetten har en ovanligt snygg form, är liten till bredden men bär bra på grund av långden på boetten och de små luggarna. Boetten har både blankpolerade och borstade ytor, en utmaning för hemmagnidaren således om man nu vill att den ska vara totalt fri från pyttehairlines.

Band: Det sitter ett nytt band på klockan, det är i svart skinn med röda kontrastsömmar och signerat Benetton. Bandet är något böjt efter att ha hånglat upp en klockkudde en längre tid i lådan.

Glas: Akrylglas som fortfarande är i bra skick, enbart mikroskopiska repor som jag måste ha lupp för att se.

Verk: Det tickar ett Valjoux 7733 i klockan som servades 2010, den håller tiden bra och knapparna är distinkta och perfekta. Den nollställer som den ska.

Pris: 3000 kr inklusive REK-frakt.

Vill du köpa: PM:a mig så löser vi det, bor/befinner du dig i Sthlm och vill klämma så går det att ombesörja.

Om Precimax: Googla för fan (eller fråga @China snällt), något får du göra själv. :)

precimax-33_zpsd481b320.jpg


IMG_6750_zpsa663132a.jpg


IMG_6746_zps11516758.jpg


IMG_6748_zps553181c5.jpg


IMG_6745_zps8efc3012.jpg


IMG_6743_zpsf347458b.jpg


IMG_6741_zpse2c8a7d3.jpg


IMG_6740_zpsd8b51498.jpg


IMG_6739_zps19d9120e.jpg


IMG_6738_zps27b2673b.jpg


IMG_6737_zps10dfca05.jpg


IMG_6735_zps538bb55b.jpg


IMG_6734_zps4cb59bb7.jpg


IMG_6751_zps8aac8e2f.jpg


Disclaimer: Klockorna i vintageannonserna ingår ej i köpet, ej heller tröjan jag har på mig på de snidiga wristshotsen.

Tack för mig och ha en skön påskhelg!
 

TomasBc

Dirty rotten scoundrel
2-Faktor
Re: FS: Get laid - buy Precimax (vintage chronograph)

Jag tar den om Scaramanga inte kniper den!!

Glad påsk :)
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Re: FS: Get laid - buy Precimax (vintage chronograph)

Sjuuuukt cool! Jag vill oxå ha! ;-)
Ställer mig som nr 3 i kön!
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Re: FS: Get laid - buy Precimax (vintage chronograph)

Sorry guys!

Seems like Scaramanga is getting laid ;)
 
Topp