• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

FS: Glycine Lagunare LCC3000 ref 3875

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
I ett utslag av rastlöshet lägger jag upp denna fläskiga diver till försäljning! :)

Klockan i fråga är en av Glycines riktiga toppnummer, LCC3000

Klockan är en riktig best med 46 mm case, 24mm mellan hornen och nästan 18mm tjock. En rejäl pjäs! Limiterad till 300 ex...

Kronometercertifierat ETA-verk, lätt domat safirglas med AR-coating. Dubbla heliumventiler och ett WR 1000m. En full spec hittar ni här: http://www.glycine-watch.ch/e/collection/detail.e.jsp?ID_Group=Archive&ID_Display=10002S

Lite bilder:

285F1048-6576-4E45-B3CF-05AEAA219A39-22911-0000106A475FA8F2.jpg


2A217D6A-1421-4A04-B025-4EA1F8DDB531-22911-0000106C2E68E555.jpg


43A8A12C-8ECF-4208-B079-81E89937D570-22911-0000106A946B78A4.jpg


18926AEC-D1E7-431E-B7C2-7B03FCC626D7-22911-0000106AA0D5DB42.jpg


(de två sista bilderna är lånade av tidigare ägaren...)

Skick och funktion är oklanderligt, inga märken alls vad jag kan se. Banden är också de i kanonskick. Bara att tuta och köra!

Klockan är komplett med papper (inkl. chronometer cert), box och två originalband (svart gummi och svart läder).

Pris: 9650 SEK, prutat, fraktat och klart. F2F i Stockholm funkar också.

Tack för titten! :)
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Riktigt cool den där (minns när jag testa en på ett gtg, en best! Fast på ett positivt sett), men undrat varför den har kronografpusher så måste fråga, blev så nyfiken på deras funktion? :)
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Den övre låser bezeln och den kl 4 är manuell ventil för helium... :)
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Någon? (Nej, inte du @Porsan , du hade din chans igår...) :mrgreen:

Är jätteöppen för byten, pengar upp eller ner beroende på objekt. Tänkbara bytesobjekt: Datejust, Glycine, Omega, knasigt vintage, oknasigt vintage eller något annat...

Inte så öppen för bud då den redan är apbillig och jag inte heller är desperat att sälja, mer rastlös...
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Okej jag fattar, hör av dig när du vill sälja den till kompispris/snabb affär och allt det där, din grabb vill väl ha något fint till jul... :D
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Porsan skrev:
Okej jag fattar, hör av dig när du vill sälja den till kompispris/snabb affär och allt det där, din grabb vill väl ha något fint till jul... :D

Okej, jag ska vara din jultomte, du får den för 9499! Grabben behöver ny iPad, det landade friterad banan med glass på skärmen när vi var på Kim Hua... :cool:
 
Topp