Laddar...
Nymans Ur 1851

Kaplans Auktioner
  1. Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
    Stäng notis
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

FS: Glycine Lagunare LCC3000 ref 3875

Diskussion i 'Handla - Säljes, bytes' startad av Denke, 8 december 2012.

1. Denke
    Trådstartare

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    I ett utslag av rastlöshet lägger jag upp denna fläskiga diver till försäljning! :)

Klockan i fråga är en av Glycines riktiga toppnummer, LCC3000

Klockan är en riktig best med 46 mm case, 24mm mellan hornen och nästan 18mm tjock. En rejäl pjäs! Limiterad till 300 ex...

Kronometercertifierat ETA-verk, lätt domat safirglas med AR-coating. Dubbla heliumventiler och ett WR 1000m. En full spec hittar ni här: http://www.glycine-watch.ch/e/collection/detail.e.jsp?ID_Group=Archive&ID_Display=10002S

Lite bilder:

(de två sista bilderna är lånade av tidigare ägaren...)

Skick och funktion är oklanderligt, inga märken alls vad jag kan se. Banden är också de i kanonskick. Bara att tuta och köra!

Klockan är komplett med papper (inkl. chronometer cert), box och två originalband (svart gummi och svart läder).

Pris: 9650 SEK, prutat, fraktat och klart. F2F i Stockholm funkar också.

Tack för titten! :)

2. Jockinho

Jockinho Friends of KS

Från:
    Motala
    Riktigt cool den där (minns när jag testa en på ett gtg, en best! Fast på ett positivt sett), men undrat varför den har kronografpusher så måste fråga, blev så nyfiken på deras funktion? :)

3. Denke
    Trådstartare

Från:
    Stockholm
    Den övre låser bezeln och den kl 4 är manuell ventil för helium... :)

4. Eric Jajjamensan P

Eric Jajjamensan P Sektledare

Från:
    Spexeryd
    Inte redan?! Ni som var så snygga ihop.

5. Denke
    Trådstartare

Från:
    Stockholm
    Någon? (Nej, inte du @Porsan , du hade din chans igår...) :mrgreen:

Är jätteöppen för byten, pengar upp eller ner beroende på objekt. Tänkbara bytesobjekt: Datejust, Glycine, Omega, knasigt vintage, oknasigt vintage eller något annat...

Inte så öppen för bud då den redan är apbillig och jag inte heller är desperat att sälja, mer rastlös...

6. Porsan

Porsan Capitão de mar e guerra

Från:
    De sju haven...
    Okej jag fattar, hör av dig när du vill sälja den till kompispris/snabb affär och allt det där, din grabb vill väl ha något fint till jul... :D

7. Denke
    Trådstartare

Från:
    Stockholm
    Okej, jag ska vara din jultomte, du får den för 9499! Grabben behöver ny iPad, det landade friterad banan med glass på skärmen när vi var på Kim Hua... :cool:

Sjöö Sandström Royal Straps