• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

FS: Jaeger LeCoultre - manuell elegans från 1954 (SÅLD)

Ariste

Audemars
2-Faktor
jaeger_zpsebecd4d4.jpg


Elegant Jaeger LeCoultre från 1954, perfekt som ovanlig kostymare eller för dig som tröttnat på att ha en dussin-Omega från 60-talet på jobbet.

Boetten är i väldigt fint skick med tanke på åldern, den ser inte ut att ha polerats hårt för kanterna är fortfarande skarpa.
Urtavlan är i bra skick, jämnt och fint patinerad. Under lupp ser man lite smuts, damm och missfärgningar främst kring tavlans kant. Det finns ett litet märke mellan centrum på tavlan och subsekundtavlan, ses under lupp. Lätt oxiderade visare med aningen lumesläpp på minutvisaren, lumen är trött...typ död.
Glaset är ok men lite repor kan hittas för den polerkåte.
Armbandet i mörkblått läder är signerat Tissot och enbart använt runt klockkudde.

Till dig som oroar sig för storleken kan jag bara citera ditt senaste ligg, "...den är och känns perfekt..."! :lol:

people_zps5cd272b4.jpg


Märke: Jaeger LeCoultre
Modell: E 218, referensen börjar med ett ”E” då det är vattentät/skruvboett.
Urverk: Mekaniskt, manuellt uppdrag kaliber P480/C med verknummer 1094258.
Glas: Akryl
Boett: Stål, boettlock signerat JLC på insidan och med boettnummer 655830 på utsidan.
Diameter: 33,5mm exklusive krona
Höjd: 8mm
Längd: 41mm

Pris: 4400kr inkl. rek. frakt inom Sverige

Vill du fråga nåt eller slå till direkt, skicka PM.

IMG_6469_zps7630e90d.jpg


IMG_6468_zpsd4cdbe64.jpg


IMG_6471_zps6e52fcf5.jpg


IMG_6470_zps0c61d113.jpg


IMG_6463_zps4f65f805.jpg


IMG_6462_zps7a1624ce.jpg


IMG_6461_zpsfabe8243.jpg


IMG_6460_zpsbd4fe043.jpg


IMG_6467_zps37080d24.jpg


IMG_6465_zps41cb033c.jpg


IMG_6464_zps307e0f57.jpg


things_zps001ee694.jpg
 

jakob.dala

Oo=v=oO
2-Faktor
Re: Jaeger LeCoultre - manuell elegans från 1954

Den är både ett kap och skitfin.
Hoppas den hittar ett bra hem : )
 

pnt

Rolex
2-Faktor
Re: Jaeger LeCoultre - manuell elegans från 1954

Den var otroligt vacker. Jag tar den! Du har PM.
 

pnt

Rolex
2-Faktor
Jag fick den tyvärr inte, någon annan var minuter före mig. Men stort grattis till den personen, mycket fin klocka :)
 
Topp