• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

FS omega SM300 nos*SÅLD*

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Ja..nej...kanske , jo jag testar att lägga ut den. Är fortfarande förtjust i min SM300 men nytt skall ev in och då får denna vandra vidare.

Det är en sk New old stock, byggd av ett urmakeri i England som heter ryte time. Jag har köpt den av pulpen här på forumet. Ref166.0324 med omega urverk kaliber 565.
Önskar 15000kr för den inkl rek frak. Eller minus rek frakt vid f2f i Halmstad med omnejd.
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1365359624.057365.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1365359624.057365.jpg
    93.6 KB · Visningar: 1,215
  • ImageUploadedByTapatalk1365359636.483075.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1365359636.483075.jpg
    72.1 KB · Visningar: 1,201
  • ImageUploadedByTapatalk1365359659.803689.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1365359659.803689.jpg
    109.5 KB · Visningar: 1,203
  • ImageUploadedByTapatalk1365359670.680585.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1365359670.680585.jpg
    79.3 KB · Visningar: 1,200

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Re: FS omega SM300 nos

Aurum skrev:
Tror inte lagret var så gammalt?
Nä benämningen NOS är lite missvisande. Innan jag köpte denna var det mkt internet sökande och det jag kom fram till var. Ref 166.0324 är en ny utbytes boett från omega som inkl det mesta. Så boett, baksida, urtavla, visare och plexiglas är nytt. Finns att beställa från ofrei.com. Urverk kommer från omega donator klocka och länken är enl ref nr från en speedmaster från 60-70 talet.
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Re: FS omega SM300 nos

Rossi skrev:
Ja det beror väl vilket ben du står på i den här frågan. Alla dessa nybyggen som kommer från watchco eller från ryte time och det finns säkert fler, är ju byggda av nya och gamla delar. Nya boetter och 565 eller 552 urverk företrädesvis från omega Geneve från 60-70 talet. Och det är ju samma urverk som sitter i de "riktiga" vintage uren.
Om du reagerade på att jag skrev speedmaster länk så fick jag kolla upp det nu på nätet. Min länk är en 1171 och den är faktisk listad som speedmaster och seamaster länk.
Så jag känner mig trygg med denna klocka, alla delar är omega original , det är rätt urverk till modellen, jag har köpt den från betrodd medlem här på forumet, men det är inte en en SM300 från 60 talet.

Och jag kan ju påminna rossi om att när jag köpte denna klocka här på forumet och gjorde referens koll på säljare pulpen så svararade rossi "sjukt pålitlig".
hoppas inte allt för många potentiella köpare är bortskrämda nu.
 

Rossi

Rolex
2-Faktor
Re: Sv: FS omega SM300 nos

Ja, det kommer jag ihåg, och han är fortfarande sjukt pålitlig.:)
Det var mest en undran. Utan tvekan en grymt fin klocka.
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Re: FS omega SM300 nos

Rossi skrev:
Ja, det kommer jag ihåg, och han är fortfarande sjukt pålitlig.:)
Det var mest en undran. Utan tvekan en grymt fin klocka.

Ok. Jag kanske överreagerade lite eller lät dryg i mitt svar. Men franken har ju bara så dålig klang och jag vill inte det skall uppstå farhågor att jag säljer skräp. Jag har ju själv inte så mkt referenser här därför hänvisade jag till den jag köpte klockan av i syfte att skingra farhågorna.

Låter den ligga ute lite till sedan om det inte blir napp så får den stanna.

Det här blir oxå dagens bump.
 
Topp