• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

FS -"Poor mans Grand Seiko" Seiko SARB

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
null-14.jpg


Seiko SARB033
Klockan är helt original förutom utbytt tim och minutvisare. Dessa kommer från Yobokies. Syftet är att klockan ska efterlikna en Grand Seiko-modell.
Så vitt jag vet är detta en av VÄLDIGT få klockor moddade på detta vis. De nya visarna är inte platta, utan har en "uppstickande mitt", vilket ger en fin 3D-effekt och gör klockan lättläst även under ganska dåliga ljusförhållanden.
Klockan är fint borstad på ovansidan och blank på mitten. Urtavlan är svart, men skiftar lite i färg beroende på ljuset.

Beskrivning/ funktioner

+Klockan mäter 37mm exklusive krona. Bandbredden är 20mm.
+ 6R15-urverk.
(x Samma sort som i Seiko sumo.)
x Automatisk uppvridning
X handuppvridning,
X quickset datum,
X hackande sekundvisare (sekundvisaren stannar när du drar ut kronan för att ställa tiden).
X 50 timmars gångreserv
X Bättre tidhållning är 7s26-urverken.
X Snyggt att se på om man jämför med 7s26-urverket.

+ Saffirglas på framsidan.
+ Skruvat baklock med titthål (så man ser det fina urverket). Bakglaset är troligtvis hardlex.
+ Riktigt bra stållänk för prisklassen med gömt spänne som inte spänner upp sig av olyckshändelse.
+ Signerad krona (S)
+ 10ATM vattentätning.


Skick:
+Skicket är i princip nyskick. Klockan köptes ny i år och har därefter burits försiktigt under max 10 dagar.
Några få (ytliga) bruksspår kan förekomma (fler detaljer kan skickas när jag synat klockan och länken grundligt).

-Om man är extremt petig så kan man under vissa ljusförhållanden i vissa vinklar vid vissa tidpunkter se SMÅ imperfektioner på visarna. Dessa är omöjliga för mig att fånga på bild.

Medföljer:
Skickas på original stållänk inklusive alla länkbitar som medföljer original och i snygg originalbox.

Betalning:
Betalning via insättning på mitt bankkonto hos Swedbank, eller via paypal. Om du vill betala via paypal, så tillkommer paypal-avgiften.

Som vanligt är jag resonlig om du inte skulle vara nöjd vid ankomst.
Bättre bilder kan tas om det är avgörande för affären.


Pris: 4000kr inkl spårbar frakt med schenker
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Åsikter, önskemål och frågor tas direkt i tråden eller via PM.
Referenser finns. Upphämtning i Göteborg är möjlig, men samma pris gäller.
 
Topp