Laddar...
Nymans Ur 1851

Kaplans Auktioner
  1. Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
    Stäng notis
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

FS SEIKO 7002-7001

Diskussion i 'Handla - Säljes, bytes' startad av Scaramanga, 4 januari 2013.

1. Scaramanga
    Trådstartare

Scaramanga Friends of KS

Från:
    Norrland
    Säljer en fin Seiko 7002. Går jättebra, vridringen roterar med stabilt klick och kronans gängor är bra. Visare och insert är nytt, tavlan vet jag ej. Kanonfin helt enkelt!

Kommer på klassiskt gummi (nytt) samt 3-färgat Nato som skymtar på SKX009an i bakgrunden.

1300 riksdaler vill jag ha för denna.

Bifogade filer:

2. micke_s

micke_s Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Re: FS 7002-7001

Åhå, jag som förköpt mig redan...

//Micke

3. Scaramanga
    Trådstartare

Scaramanga Friends of KS

Från:
    Norrland
    Re: FS 7002-7001

Visst är sånt jobbigt!

Det är då vänder man på några stenar och ruskar fram de där pengarna som inte fanns egentligen ;)

4. Scaramanga
    Trådstartare

Scaramanga Friends of KS

Från:
    Norrland
    Lite färska bilder.

Bifogade filer:

5. Scaramanga
    Trådstartare

Scaramanga Friends of KS

Från:
    Norrland
    Mr Yonsson har upplyst mig om att urtavlan inte original så då är visare, tavla och insert utbytta på denna klocka.

6. Knät

Knät Stadsbo

Från:
    Det mörka småland
    Varför skulle inte tavlan var original? Lumen har en korrekt grågrön färg och allt ser koscher ut.. Vad missar jag?

@Yonsson kanske kan svara på det...

7. Scaramanga
    Trådstartare

Scaramanga Friends of KS

Från:
    Norrland
    Litar på Yonssons kunskap i detta fall då jag inte är någon Seikoexpert och inte har nån större historik på klockan.

Fin är den hursomhelst.

Kom å köp!

Kul byte kan övervägas...

8. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Jag kanske borde kasta mig in här känner jag.

Jag hade sjukt dålig täckning när jag såg säljannonsen första gången och tänkte skriva ett PM till Scaramanga med en motivering till varför jag trodde att tavlan var utbytt. Efter tredje försöker med att skicka PM, formulerade jag mig lite väl kort och utan motivering.

Anledningen till att jag tyckte den såg utbytt ut, var att det var väldigt lite text på undersidan av urtavlan jämfört med vad jag sett innan för den klockan, speciellt i kombination med svart vridringsinlägg. Bilderna är ju dock inte så högupplösta, varför jag valde att skriva ett PM till Scaramanga istället för att ställa det som en fråga i tråden.
    Självklart borde jag ha skickat med en länk till info om olika versioner i mitt PM, men det gjorde jag inte pga släktmiddag och kass täckning.

Kollar man här:
    http://forums.watchuseek.com/f281/how-b ... 58086.html

Så ser man att urtavlan matchar fint med en 7002-700A med pepsi-inlägg. Det var därför jag missade det. Jag hade helt enkelt låst mig vid kombinationen av den urtavlan och pepsi-inlägget. Väldigt många klockor som säljs av denna modell är från Asien och inte från den internationella marknaden. EXAKT denna urtavlan dyker alltså upp väldigt sällan.

Med andra ord: Klockan är en 7002-700A med utbytt vridringsinlägg och originaltavla. Inga konstigheter alls!

Jag ber om ursäkt för all förvirring och råder den som är tveksam att verifiera via länken ovan. För mig står det däremot klart att urtavlan är original!

9. Scaramanga
    Trådstartare

Scaramanga Friends of KS

Från:
    Norrland
    Ingen skada skedd.

Bumpar lite, ingen som vill ha en fin beater?

10. Scaramanga
    Trådstartare

Scaramanga Friends of KS

Från:
    Norrland
    Måndagsbump!

11. Scaramanga
    Trådstartare

Scaramanga Friends of KS

Från:
    Norrland
    Tar och bumpar lite, det är ju tisdag för bövelen!

Ingen som vill byta mot nåt? Kom igen....

12. Scaramanga
    Trådstartare

Scaramanga Friends of KS

Från:
    Norrland
    Men alltså, inte ens ett skambud!? Skynda på, snart byter jag bort den!

13. Scaramanga
    Trådstartare

Scaramanga Friends of KS

Från:
    Norrland
  14. Scaramanga
    Trådstartare

Scaramanga Friends of KS

Från:
    Norrland
Sjöö Sandström Royal Straps