• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

FS-tips: Omega PO...

Camo00

Patek
Vet inte om jag får göra såhär men chansar...

Gick förbi Pantbanken på Södra Förstadsgatan i Malmö idac och såg i skylten:

En Planet Ocean med orange ring, som det varit så mycket diskussioner kring här... :)

Den är på länk och i box, kostar 22995:-

Ser inte någon info, men såvitt jag kan se liknar den de POs med co-ax 2500d som diskuterats här... Men jag är inte person att avgöra det säkert!!

4yvune4u.jpg


Försöker slänga upp en mobilbild lite snabbt...
 

Camo00

Patek
Re: Sv: FS-tips: Omega PO...

Gavve skrev:
http://www.pantbanken.se/scripts/f2page.php?u_id=15&fp_id=2&f_id=40084&fritext=omega&f_Typ=&kontor=

Tack! Trodde inte de hade lagt upp den, det är ofta man ser klockor i skylten som inte finns på hemsidan... :-?

Kanske är annorlunda med de dyra?! :)
 

Ricrob

Patek
Re: Sv: FS-tips: Omega PO...

Camo00 skrev:
Ricrob skrev:
Borde slå till.. Måste vara riktigt rare med en 43 mm PO! :lol:
Menar Du att det inte finns??

En googlesökning ger massa träffar på 43mm PO, men de allra flesta posterna handlar om replikor!!
Tex: http://www.replicamasters.org.uk/watch- ... -2364.html

Hoppas Pantbanken mätt fel.... :shock:
Märkligt, jag fick inte en enda träff på 43mm! De skall vara 37,5 mm för midsize/ladies, 42 mm för den "vanliga" och 45,5 mm för XL. I det här fallet är det med troligen bara skrivfel eller okunnig tryckis.
 

pulpen

Cartier
2-Faktor
Det här är väl den vanliga utan keramisk ring?
Då tror jag den går att hitta betydligt billigare om man letar lite.
 

Ricrob

Patek
pulpen skrev:
Det här är väl den vanliga utan keramisk ring?
Då tror jag den går att hitta betydligt billigare om man letar lite.
Vanliga och vanliga, det är en äldre med 2500 verket och inte den nyare med 8500 verk och vad det gäller keramisk ring, så finns det inga orangea med keramisk ring oavsett årsmod och verk, då det tydligen inte går att färga keramiken orange på ett tillfredsställande sätt. Och priset då.. Tjae, beroende på när den är uttagen och skicket så är det ett relativt "normalt" pris, då de brukar flaxa mellan 18-25k.. Typ. Jag blir iaf glad, tolka det som ni vill! :D
 
Topp