• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

FSOT: Bulova Automatic "Royal Oak "

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Hej

Har en Bulova ref:4423902 även kallad Royal Oak av uppenbar anledning.
Det är en ovanlig modell som det inte finns så mycket info om, men den bör vara från 80 talet.

Den mäter 36 mm rakt över utan krona och 44 mm nerifrån och upp inklusive den böjda delen som hör till boetten innan länken börjar.
Det saknas en liten pin till låset, har inte orkat fixa då jag inte använt den sen jag köpte.
Det är en standard pin som behövs så inget spec, armbandet är ganska litet så det funkar nog bara till max 16 cm omkrets, alt att man får byta till ett annat lås så man får lite mer utrymme, jag har 17.5 cm och får inte på mig den iaf.

Automaten tickar på bra, jag har inte kunnat mäta den eftersom jag inte använt den men det fungerar fint och det lilla jag testat så håller den tiden., saknas en skruv i bezeln kl 8 ca som ni kan se på bilderna.
Tavlan har ett schysst rutnät som inte syns så bra på bilderna som är kassa, fann inget bra ljus.

Kan tänka mig byta mot något roligt, säljes annars för 1500 kr + frakt.
Kan annars ses i Uppsala kvällstid och Märsta dagtid.











Mvh
Marcus
 
Topp