• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

FSOT: Rolex submariner 16613 (guld/stål)

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kan inte bestämma mig för om jag är en guld/stål-kille eller inte så jag testar om det dyker upp något kul bytesförslag...

Upp på disken är alltså min Rolex Submariner 16613 från -92. Bra skick, lite ytliga bruksspår men inga jack eller dings, länken är inte heller den särskilt stretchig. Inga nagg i glas etc. Trevlig sub helt enkelt!

5D84E994-96FD-4D6C-96F1-30726F6541C1-3306-0000016A03109838_zpsfdf65f8b.jpg


9C754246-5DCC-4181-9098-C3FAD76EF6B2-3306-0000016A0A177CEB_zps8de7f8e3.jpg


7A044B5F-7571-4231-A9F1-A154610D2CA2-3306-0000016A0FFD7506_zps27ef830b.jpg


Har inga tillbehör och vet inget om servicehistoriken. Men den går kalas och det finns inget som tyder på servicebehov. Allt funkar som det ska, både verk, vridring och krona.

Pris/bytesvärde: 35k Är alltid intresserad av byten med pengar åt lämpligt håll. Intressant för mig just nu kan exempelvis vara sportrolex i stål (vintage eller nyare, sub, gmt, SD, gamla varianten av explorer II), Omega PO, Speedy Pro, Tudor sub, Glycine Airman eller liknande. Är rätt öppen för förslag! :)

Fråga, håna och heja gärna direkt i tråden. PM'a gärna om du är seriöst intresserad och vill ha fler bilder. Klockan kan beskådas i Stockholm eller i Malmö mån-onsd nästa vecka.

Tack för titten!
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
daviden skrev:
Jag väljer att håna.

Vad hände med "Jag är en G/S-kille nu!"?

Men hallå!? Är du förvånad? Det är ju Mr Vindflöjel vi snackar om.. ;) Men det finns få herrar som är trevligare att göra affärer med så handla/byt på bara!
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
RicVin skrev:
daviden skrev:
Jag väljer att håna.

Vad hände med "Jag är en G/S-kille nu!"?

Men hallå!? Är du förvånad? Det är ju Mr Vindflöjel vi snackar om.. ;) Men det finns få herrar som är trevligare att göra affärer med så handla/byt på bara!
Vindflöjel? De sitter iaf. fast någonstans. Denke är mer av en fjäder i vinden.
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor

Ministern

Founder
2-Faktor
Ett jäkla klipp, blå insert och tavla kostar bara strax över 4000 kr oprutat! Du säljer alldeles för billigt..
 

TomasBc

Dirty rotten scoundrel
2-Faktor
Nytt blått insert ligger på 850 sist jag köpte ett för ca 1 år sedan på fina gatan i Stockholm. Blå tavla kan du fynda på de utrikiska forumens köp-och-sälj-delar -Typ VRF/TRF. Finns även folk här på forumet som kan ha en blå tavla i gömmorna..

Grattis & lycka till den som kniper en cool dinka :)
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Den har säkert fått en service på senare tid skulle jag tippa på....för är det en 92:a har den en servicetavla....en trevlig sådan. Bra pris......
 

M74

Omega
Tjena

Har en Omega Seamaster 300 M Chronometer ref 2254.50 (svart ring), köpt på NK -07, och en bunt pengar.

Är det något du skulle vara intresserad av att byta mot?
/M
 
Topp