• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

FSOT: Seiko 62MAS 6217-8000 Keeper Not for sale !

calzone

Vacheron
Seiko's första dykare ;) Klockan är servad enligt tidigare ägare tappar omkring 2 min 30 sec på 24 timmar. Klockan daterar april 1965. Kronan är ej orginal och dykarringen sitter fast går inte att snurra på. Klockan går att andvända som den är men jag skulle nog föröka skaffa en Orginal krona samt ordna en ny ring. Jag vill ha 3K för klockan eller bud kan även byta den emot andra klockor kom med förslag. Skulle vara roligt om någon ville restaurera denna fina klassiker eller varför inte njuta av den som den är :p









 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: FSOT: Seiko 62MAS 6217-8000 Prissänkt !

När servades den?
Fungerar inte kronan som den ska?
Har du testat rucka den för att få den att hålla tiden bättre?
Varför sitter vridringen fast? Är den limmad? Har du försökt få loss den?
 

calzone

Vacheron
Re: FSOT: Seiko 62MAS 6217-8000 Prissänkt !

yonsson skrev:
När servades den?
Fungerar inte kronan som den ska?
Har du testat rucka den för att få den att hålla tiden bättre?
Varför sitter vridringen fast? Är den limmad? Har du försökt få loss den?


Jo alla funktioner fungerar perfekt. Klockan servades för 8-10 månader sedan av en känd urmakare enligt säljaren. Nej har inte gjort någonting med klockan ingen aning om den är limmad eller ej
 

calzone

Vacheron
Re: FSOT: Seiko 62MAS 6217-8000 Prissänkt !

eftersom det inte verkar finnas tillräckligt med intresse för denna underbara klocka så har jag bestämt mig för att behålla den själv :D Mod kan låsa eller ta bort tråden.
 
Topp