• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

FT vit Rolex Explorer 2 mot svart Rolex

oskarponken

Panerai
Testar ett långskott, någon som är sugen på en vit väldigt fin Explorer 2 (gamla modellen) och sitter på en svart som de vill bli av med? Även en sub eller gmt i ok skick kan vara intressant. Ingen försäljning utan bara intresserad av byten. Hör av er för bilder och vad ni har att byta med!
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Inte för att kladda i din tråd, men du har inte funderat på att köpa en svart tavla och byta. Jag har både en svart och en vit till min så man kan variera sig lite, kostar ca 500:- att byta tavla/visare hos AD och själva tavlan/visare kostar ca 2500:- om jag inte missminner mig, men går att hitta billigare begagnat.

Lycka till!
 

oskarponken

Panerai
Jo det hade varit det ultimata men jag hitar inga svarta tavlor? Vart har du köpt dina?

Tack som fan för hjälpen gubbar. Jag älskar fan klocksnack. Som TTT men bara de trevliga!
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
oskarponken skrev:
Jo det hade varit det ultimata men jag hitar inga svarta tavlor? Vart har du köpt dina?

Tack som fan för hjälpen gubbar. Jag älskar fan klocksnack. Som TTT men bara de trevliga!

Min köpte jag av ingen mindre än Spencer, köpte klockan av honom med svart tavla men han hade en vit liggandes så jag köpte den också. Vill du köpa en ny så är det bara att gå till AD och beställa, begagnad kan man hitta lite var stans. Kolla ebay eller kanske VRF, Drwatch kan nog också skaka fram en begagnad.
 

DrDre

Patek
Ursäkta om jag kladdar i din annons, men jag tror att Rolex har höjt priserna rätt rejält på tavlor. Jag förhörde mig hos en AD nyligen om vad en svart tavla till en Milgauss skulle kosta och fick då svaret 5000 kr inkl arbetet att byta den.
 

DrDre

Patek
För något år sedan fick jag ett pris runt 3 tkr för en Daydate tavla. Nu fick jag ett pris på 5 tkr till en Milgauss. Det kan ju vara så att priset på Milgaussens urtavla är lite högre då den kan innehålla någon typ av magnetskydd.

Var i Hamburg för ett tag sedan och frågade då om byte av urtavlan till Milgaussen men då kostade det 500 Euro. I Tyskland har man tyvärr något system som bygger på att handlaren byter urtavlan med Rolex, alltså att för att få ut en ny urtavla, så måste handlaren lämna i den gamla till Rolex. Jag tyckte att det lät lite konstigt men fick samma svar i två butker. Det tog också flera veckor bara att få hem den.
 
Topp