Laddar...
Nymans Ur 1851

Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Ful-Grand Seiko

Diskussion i 'Hemslöjd, modd och fix' startad av henk von helvete, 15 juli 2013.

1. henk von helvete
    Trådstartare

henk von helvete Bonde

Från:
    Örebro
    Har funderat ett tag på att köpa en seiko sarb, antingen 23:an eller 35:an. Men då båda innehåller brister så funderar jag på att ta saken i egna händer!
    Har sett ett par seiko-moddar av diverse folk på forumet, bland annat yonssons "poor mans seiko". Jag vill dock efterlikna SBGH001:

Det jag vill ha en en klocka med vit urtavla, samt visarna ovan. Dock återkommer jag till valet mellan sarb035 och sarb023. Vilken tror ni passar bäst?

Nackdelar med att välja 023:
    Visarna kan kännas små mot de dubbla kit-kat indexen.
    Samt att jag stör mig på svarta markeringarna 12-3-6-9 :p (kanske går att ta bort?)

Nackdelar med 035:
    Inte helt vit. Kan se konstigt ut med blåa visaren då?
    Ingen crown-guard.

Vad säger ni? :pompus:

2. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Du kunde ju skickat ett PM eller taggat mig, så hade du sparat lite tid för mina tankar.
    Jag hade valt 035. Den modden jag gjorde blev riktigt riktigt bra. Boetten är väldigt lik SBGR051 i formen.
    Grand Seikos finns med champagnetavlor också.

Jag har nog sagt det innan, men jag har ett original-visarset du kan få köpa från en SARB065.
    De var ett rent helvete att få tag på.

3. CaptainOats

CaptainOats Friends of KS

Hade valt 023 då den har högre finish och snyggare och roligare vinklar.
    Men ska det efterlikna GS så är väl 35:an att föredra.