• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fulaste klockan ni vet?

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Det där ser ut som en rip-off av Vianney Halter Antiqua. Skillnaden är att VHn är en klocka i den högre skolan med avancerat urverk och rätt högt anseende. Designen är däremot en smaksak.

Vianney-Halter-Antiqua-perpetual-calendar-11.jpg
Om man tycker den där är fin borde man hellre investera i en synundersökning, eventuellt i kombination med ett par sessioner hos en psykolog.
 

Oew

Rolex
Det där ser ut som en rip-off av Vianney Halter Antiqua. Skillnaden är att VHn är en klocka i den högre skolan med avancerat urverk och rätt högt anseende. Designen är däremot en smaksak.

Vianney-Halter-Antiqua-perpetual-calendar-11.jpg
Tycker den är rätt cool, sen så gillar jag ju fula klockor och Vianney Halter's steampunk stil tilltalar nått djuriskt i mig! Ungefär samma som MB&F's skapelser.
 

Oew

Rolex
Märkena är lika, men personligen föredrar jag MB&F!
Hm uttryckte mig lite fel, menar inte att klockorna är lika utan att jag gillar båda för att de är fula på ett snyggt sätt! Håller med om att jag hellre tar en MB&F, de går faktiskt att få tag på för en ok peng ibland på auktion. Dock behöver man en del klockor att varva mellan och just nu skulle jag behöva sälja en del för att kunna köpa, men nån gång :)
 

Bramserud

Advertising
2-Faktor
Ja snygga är de ju knappast. På sin höjd lite nördigt charmiga. Dock är det RIKTIGA bruksklockor så utseendet spelar ju mindre roll.
Absolut, så hade tråden hetat "vilken är den bästa bruksklockan" så hade den säkert platsat där också. men med det sagt kommer man inte inte ifrån att den är störtful.
Denna fyller också en funktion men det finns ju snyggare alternativ...
head-umbrella-1-800x800.jpg

Och ja, jag jämförde precis en G-schock med en paraplyhatt
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Absolut, så hade tråden hetat "vilken är den bästa bruksklockan" så hade den säkert platsat där också. men med det sagt kommer man inte inte ifrån att den är störtful.
Denna fyller också en funktion men det finns ju snyggare alternativ...
head-umbrella-1-800x800.jpg

Och ja, jag jämförde precis en G-schock med en paraplyhatt
Pff, både paraplyhatt och G-shock är grymma och båda borde finnas hemma hos samtliga Ks:are!
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Nu blir man sökert hängd!!

Men tammefan vad Doxa klockorna i alla dess former är apfula.... Länken är hemsk och Boett, ja klockan i helhet är ju bruuutalt ful?! Förstår ärligt inte hur man kan betala för dem, då jag själv inte hade burit dem om jag så fick betalt. :D

Men som tur är, är smaken som baken... Delad..
 

xBjörne

Rolex
2-Faktor
Nu blir man sökert hängd!!

Men tammefan vad Doxa klockorna i alla dess former är apfula.... Länken är hemsk och Boett, ja klockan i helhet är ju bruuutalt ful?! Förstår ärligt inte hur man kan betala för dem, då jag själv inte hade burit dem om jag så fick betalt. :D

Men som tur är, är smaken som baken... Delad..
Hallå där, kom inte här och far med osanningar!
 
Topp