• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fulaste klockan ni vet?

IMG_8569.PNG


Började allvarligt talat må dåligt när jag såg denna klocka på Blocket.
https://www.blocket.se/stockholm/Invicta_Nautilus__helt_ny_69181255.htm?ca=11&w=3
 

Bilagor

  • IMG_8567.PNG
    IMG_8567.PNG
    186.7 KB · Visningar: 123
  • IMG_8568.PNG
    IMG_8568.PNG
    172.3 KB · Visningar: 126

sjökvist

<—Axel Nilson
Kanske inte den allra fulaste klockan jag sett men vacker är den inte. De förkrympta bandhornen och i mitten något som ser ut som en Irländsk fyrklöver ritad på fyllan med lite keltiskt krafs runt. Efter allt rabalder tycker jag inte heller att denna tråd är komplett utan den.
5ko8lw.png
Tror det var denna som Löfven hade när folk gick bananas totalt och skrek att det var en patek
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Det finns väl obegränsat med fula knasklockor från mindre seriösa tillverkare (och även seriösa). Av de klockor som kommer från respekterade märken anser jag det utan tvekan vara Blancpain Fifty Fathoms, så fruktansvärt ful klocka. Bezeln är oproportionerligt stor, ser ut som en enorm badring eller innerslangen till ett traktordäck och markeringarna/siffrorna ser blaskiga ut. Detta ackompanjeras av ett välvt glas till urtavlan som accentuerar badringen.
 

Heartcone

Cartier
2-Faktor
Det finns väl obegränsat med fula knasklockor från mindre seriösa tillverkare (och även seriösa). Av de klockor som kommer från respekterade märken anser jag det utan tvekan vara Blancpain Fifty Fathoms, så fruktansvärt ful klocka. Bezeln är oproportionerligt stor, ser ut som en enorm badring eller innerslangen till ett traktordäck och markeringarna/siffrorna ser blaskiga ut. Detta ackompanjeras av ett välvt glas till urtavlan som accentuerar badringen.
Den moderna FF har mindre bezel än originalet. Att den är konvex gör den starkare, så det fyller ju en funktion. Siffrorna kanske inte är världens snyggaste, men så illa tycker jag verkligen inte.

Av dessa respekterade märken måste jag få kasta skit på Omegas Ploprof. Förstår ingenting. Ohyggligt ful.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Den moderna FF har mindre bezel än originalet. Att den är konvex gör den starkare, så det fyller ju en funktion. Siffrorna kanske inte är världens snyggaste, men så illa tycker jag verkligen inte.

Av dessa respekterade märken måste jag få kasta skit på Omegas Ploprof. Förstår ingenting. Ohyggligt ful.
Nej, men så är det ju min personliga åsikt också :) Om nu styrka var syftet kunde de ju kört med något annat material än safirglas, det må vara reptåligt men det känns ju ganska irrelevant funktionellt som dykare. Däremot vill man ju inte smälla i ringen i något hårt. Ugly as hell, i tell you. Bortser man från historian och märket har jag svårt att tro att någon skulle vilja köpa en sådan styggelse om det var en ny modell från t.ex. Tudor som såg ut så.
 

Heartcone

Cartier
2-Faktor
Nej, men så är det ju min personliga åsikt också :) Om nu styrka var syftet kunde de ju kört med något annat material än safirglas, det må vara reptåligt men det känns ju ganska irrelevant funktionellt som dykare. Däremot vill man ju inte smälla i ringen i något hårt. Ugly as hell, i tell you. Bortser man från historian och märket har jag svårt att tro att någon skulle vilja köpa en sådan styggelse om det var en ny modell från t.ex. Tudor som såg ut så.
Själv tycker jag den ser katig ut. Det är en diskret håll-käften-klocka, oavsett vad det står på urtavlan. Så ja, Agree to disagree
 

Ceramic

Cartier
Det finns väl obegränsat med fula knasklockor från mindre seriösa tillverkare (och även seriösa). Av de klockor som kommer från respekterade märken anser jag det utan tvekan vara Blancpain Fifty Fathoms, så fruktansvärt ful klocka. Bezeln är oproportionerligt stor, ser ut som en enorm badring eller innerslangen till ett traktordäck och markeringarna/siffrorna ser blaskiga ut. Detta ackompanjeras av ett välvt glas till urtavlan som accentuerar badringen.

Ohh No you didn't :banghead:, men men, världen är full av människor med skum smak :shifty:;)
image.jpeg


Kan även tillägg att allt från omega är skit fult. För att inte snacka om medelklassens Invicta aka Tudor.,

Puss å kram

Givitvis en stor stor del humor i inlägget ;)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Den moderna FF har mindre bezel än originalet. Att den är konvex gör den starkare, så det fyller ju en funktion. Siffrorna kanske inte är världens snyggaste, men så illa tycker jag verkligen inte.

Av dessa respekterade märken måste jag få kasta skit på Omegas Ploprof. Förstår ingenting. Ohyggligt ful.
Ploprofen var ett verktyg för yrkesmän, vilket förklarar en hel del. Att man däremot tycker den är ful förstår jag helt.
 

don.h

Cartier
Kanske inte den allra fulaste klockan jag sett men vacker är den inte. De förkrympta bandhornen och i mitten något som ser ut som en Irländsk fyrklöver ritad på fyllan med lite keltiskt krafs runt. Efter allt rabalder tycker jag inte heller att denna tråd är komplett utan den.
5ko8lw.png
intressant frimurarsymbolik på tavlan
 

marmot

Panerai
Blir tavlan extra gräslig pga länken eller är du generellt emot tavlan även om den sitter i en guldboett?

patek-philippe-5167r-1.jpg

Tycker själv att vattennöten växer enormt i guld.
Ser mkt bättre ut på gummi och i guldboett, men det är fortfarande en ful tavla. Förstår mig inte på vare sig index (eller de klumpiga visarna tim/minutvisarna för den delen), eller mönstret i tavlan.
 
Topp