• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fulaste klockan ni vet?

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Haha!
Jag har haft en sån här i min ägo, så vi kan sörja tillsammans!
$_58.JPG


OT: Viktigast är att du är nöjd! Låt oss aldrig glömma att det är vi själva som avgör vad som är tjusigt på vår egen handled ;)
No worries klockbroder, tyckte det blev en riktig femetta :)
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Har funderat över detta och insett att jag egentligen inte vill uttrycka mig negativt om något så känslosamt laddat som klockor. Bättre att hålla tyst om jag inte har något positivt eller konstruktivt att säga tänker jag.
Med det sagt tycker jag ändå att samtliga Richard Mille är bland det mest osmakliga jag sett. Tekniska mästerverk antar jag, men jag fattar inte grejen med dem. Vet inte ens om de har någon modell som inte ser ur som rekvisita från 'Wild Wild West'. Annars är jag ok med det mesta, förutom Invicta och Hublot.
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Röker de komponentlim på Invictas designavdelning ? Obeskrivligt ful :wtf:
Jupp, det gör de och skrattar sen hela vägen till banken..
Har en amerikansk vän som var ute och filmade hajar. En gigantisk lyxyacht låg nära och fattade intresse för dykarbåten. När de låg nära kände ägaren av yachten igen min vän (känd från Discovery, National Geographic etc.), och vinkade över honom. Väl på yachten blev Andy mottagen som en kung och gavs i gåva en fet klocka. Det var ägaren till Invicta som gav honom en Invicta..
 

Nedro

Panerai
2-Faktor
Tissots stenklocka ansågs inte bara som en rimlig idé på åttiotalet utan tillräckligt bra för att sättas i produktion. Då tyckte jag att den var kul, nu skulle jag vilja påstå att den träffat varenda gren på väg ned från fulträdet.

rockwatch.jpg

Jag vet inte om deras träklockor var så mycket bättre...

image.jpeg

Är inte båda dessa väldigt lika "Ost klockan som kom förra året?
https://www.hodinkee.com/articles/h...s-cheese-limited-edition-venturer-introducing
Den är ju ändå rätt jädra ful med!
 

sweedee

Cartier
Finns säkerligen någon värre, men förstår mig absolut Inte på diverse yacht masters som ändå verkar vara populära. Tycker bezelen är så in i bombens ful och förstör hela klockan. Finns flertalet Rolex som har konstiga Bezels i relation till min egen smak dock.
"har du ens råd med den?"
Nej, nej det har jag inte.


yacht1.jpg
 
Senast ändrad:

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Finns säkerligen någon värre, men förstår mig absolut Inte på diverse yacht masters som ändå verkar vara populära. Tycker bezelen är så in i bombens ful och förstör hela klockan. Finns flertalet Rolex som har konstiga Bezels i relation till min egen smak dock.
"har du ens råd med den?"
Nej, nej det har jag inte.


yacht1.jpg
Snyggaste rollen jag haft, med blå tavla. Smaken är som baken. :D
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Finns säkerligen någon värre, men förstår mig absolut Inte på diverse yacht masters som ändå verkar vara populära. Tycker bezelen är så in i bombens ful och förstör hela klockan. Finns flertalet Rolex som har konstiga Bezels i relation till min egen smak dock.
"har du ens råd med den?"
Nej, nej det har jag inte.


yacht1.jpg

Jag tyckte exakt som du om alla Yachtmasters, så såg jag den med blå tavla @JensBP och föll platt :)
Men det är också den enda Yachtmastern som jag gillar. Blåa tavlor gör mycket för klockor IMO har jag funnit ut om mig själv här i klockträsket.
 

sweedee

Cartier
Jag tyckte exakt som du om alla Yachtmasters, så såg jag den med blå tavla @JensBP och föll platt :)
Men det är också den enda Yachtmastern som jag gillar. Blåa tavlor gör mycket för klockor IMO har jag funnit ut om mig själv här i klockträsket.
Jag tycker det ser ut som dom överdimensionerade bezeln pga dom fick för små urtavlor men var under deadline att göra klart klockan :D
 
Topp