• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fulaste klockan ni vet?

ilu05191

Omega
Det här måste väl vara en utmanare?
IMG_2258.PNG
 

hooods

Panerai
2-Faktor
Äh, mest fascinerad över hur smaken kan vara så olika. Han som tyckte att de platsade i den här tråden sportar en Omega SMP och du gillar tvåtons-subbar och bägge tycker Panerai är fula. Men det är väl lite charmen med det här också - att man kan ha så olika smak.
Sedan ändras ju också smak och tycke med tiden. För några år sedan tyckte jag alla Panerais såg förtäskiga ut. Nu skulle jag absolut kunna tänka mig att bära en! Tror nog att Panerai är som det står i din signatur, en acquired taste, som så mycket annat i livet kräver lite tillvänjning.
 

Swejake

Omega
Du tycker på allvar att Panerai är de fulaste klockorna du vet? De här t.ex:
Panerai-PAM00372-v.-PAM00587-Comparison-Shot.jpg
Hehe jag visste väl att jag inte skulle komma undan med ett sånt uttalande! ;) Ja vad ska jag säga, jag tycker helt enkelt inte om hur de ser ut. Sen får jag väl ge dig att de kanske finns fulare klockor om jag skulle fundera ett tag till, men Panerai va de första jag tänkte på när jag såg tråden. Som sagt smaken är som baken!
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Vad är det där för referenser? Superhärliga ju :)

vänster: 372 (den har jag)
höger: 587

Riktigt fina faktiskt!

Sedan ändras ju också smak och tycke med tiden. För några år sedan tyckte jag alla Panerais såg förtäskiga ut. Nu skulle jag absolut kunna tänka mig att bära en! Tror nog att Panerai är som det står i din signatur, en acquired taste, som så mycket annat i livet kräver lite tillvänjning.

Jo jag håller helt med. Gillade dem inte heller i början. Men fan vet om jag skulle tycka de passar in i tråden med "de fulaste klockor du vet". Exceptionellt fula klockor är typ:

016.jpg


3_slideshow.jpg

p1080059.jpg


Kan bara inte placera Paneai i samma fack oavsett.

Hehe jag visste väl att jag inte skulle komma undan med ett sånt uttalande! ;) Ja vad ska jag säga, jag tycker helt enkelt inte om hur de ser ut. Sen får jag väl ge dig att de kanske finns fulare klockor om jag skulle fundera ett tag till, men Panerai va de första jag tänkte på när jag såg tråden. Som sagt smaken är som baken!

Jag köper verkligen att designen inte är för alla. Eller att det kan behövas tillvänjning. Eller att du tycker de är fula. Men fulaste klockan...mest det jag studsar på (se ovan).
 

Jodisalt

Rolex
Jag måste nog säga att Breitling Navitimer är ful, faller mig inte alls i smaken. Man har sett den överallt när man varit och semestrat och varje gång man ser klockan så tänker jag att den är ful.
 

Swejake

Omega
Jag köper verkligen att designen inte är för alla. Eller att det kan behövas tillvänjning. Eller att du tycker de är fula. Men fulaste klockan...mest det jag studsar på (se ovan).

Folk har nämnt Omega PO, olika Richard Mille, Breitling Navitimer, yacht master II, för att nämna några. Ingen av dessa är i närheten så fula klockorna du bifogade bild på ovan (tror de flesta håller med för dessa va verkligen hiskeligt fula), så de finns nog gott om klockor i den här tråden som platsar isåfall.
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Folk har nämnt Omega PO, olika Richard Mille, Breitling Navitimer, yacht master II, för att nämna några. Ingen av dessa är i närheten så fula klockorna du bifogade bild på ovan (tror de flesta håller med för dessa va verkligen hiskeligt fula), så de finns nog gott om klockor i den här tråden som platsar isåfall.

Du har rätt. Men jag tycker det är tramsigt att säga att en Navitimer eller PO är "den fulaste klockan man vet" även om det kanske inte existerar någon objektiv skönhetsbedömning i klockvärlden. (Även om jag inte är en super-fan av någon av dem).

Bidrar med några riktiga monster:

attachment.php


attachment.php


attachment.php


(finns att köpa https://www.tokyoflash.com/en/watches/1259-q-version för den intresserade)

c3e37744a7b0277e2b3843076939e84f.jpg


:D:bawling:

attachment.php


Finns hur mkt som helst där ute. :confused:
 

Jodisalt

Rolex
Du har rätt. Men jag tycker det är tramsigt att säga att en Navitimer eller PO är "den fulaste klockan man vet" även om det kanske inte existerar någon objektiv skönhetsbedömning i klockvärlden. (Även om jag inte är en super-fan av någon av dem)."

Du får gärna tycka att det är tramsigt, trodde man skulle svara på frågan "fulaste klockan ni vet?" Återigen, Breitling Navitimer är en av de fulaste klockan jag vet!
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Poängen med tråden är väl att få skriva av sig lite och få lite perspektiv på sitt och andras tyckande? Iaf ser jag en sådan poäng. Om någon tycker PO, Navitimer eller samtliga Rolex är skitfula så är väl det en godtagbar åsikt? Det måste väl inte vara stentrollsklockor?
 

Wboy

Panerai
Folk har nämnt Omega PO, olika Richard Mille, Breitling Navitimer, yacht master II, för att nämna några. Ingen av dessa är i närheten så fula klockorna du bifogade bild på ovan (tror de flesta håller med för dessa va verkligen hiskeligt fula), så de finns nog gott om klockor i den här tråden som platsar isåfall.
Vet inte varför det är så intressant att konstatera fulaste klockan av de ovan som ingen vet vilka fan det är. Tråden heter trots allt "Fulaste klockan ni VET". Om folk mest googlar "ugly watch" och lägger in bildträffarna här, blir tråden rätt meningslös. Sen har jag iof inget emot att tråden används till lite både och, men prio borde vara fulaste klockorna som vi vet imho.
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Vet inte varför det är så intressant att konstatera fulaste klockan av de ovan som ingen vet vilka fan det är. Tråden heter trots allt "Fulaste klockan ni VET". Om folk mest googlar "ugly watch" och lägger in bildträffarna här, blir tråden rätt meningslös. Sen har jag iof inget emot att tråden används till lite både och, men prio borde vara fulaste klockorna som vi vet imho.

Du har antgligen rätt - nog jag som feltolkade syftet. :)
 

Swejake

Omega
Vet inte varför det är så intressant att konstatera fulaste klockan av de ovan som ingen vet vilka fan det är. Tråden heter trots allt "Fulaste klockan ni VET". Om folk mest googlar "ugly watch" och lägger in bildträffarna här, blir tråden rätt meningslös. Sen har jag iof inget emot att tråden används till lite både och, men prio borde vara fulaste klockorna som vi vet imho.

Precis min åsikt! Mycket intressantare att höra vilka av de "vanliga klockorna" rolex, omega, breitling mfl. folk ogillar, snarare än monstrena ovan :p
 
Du har rätt. Men jag tycker det är tramsigt att säga att en Navitimer eller PO är "den fulaste klockan man vet" även om det kanske inte existerar någon objektiv skönhetsbedömning i klockvärlden. (Även om jag inte är en super-fan av någon av dem).

Bidrar med några riktiga monster:

attachment.php


attachment.php


attachment.php


(finns att köpa https://www.tokyoflash.com/en/watches/1259-q-version för den intresserade)

c3e37744a7b0277e2b3843076939e84f.jpg


:D:bawling:

attachment.php


Finns hur mkt som helst där ute. :confused:

Hahaha vilka fashion statements! :D
 
Topp