Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

"Full set" 114060 på Chrono24 – saknar länkbitar

Diskussion i 'Diskussion' startad av koze, 3 juni 2015.

1. koze
    Trådstartare

koze Stadsbo

Köpte en Submariner 114060 på Chrono24 som jag på det stora hela är väldigt nöjd med, säljaren var trevlig och proffsig och klockan kom fram med FedEx och var i absolut mint trots att den är från 2012. Enda problemet var att länken kändes på gränsen till tight trots att glidelock var på max längd, och när jag kollade runt lite så insåg jag att det fattas länkbitar. Handlaren E.D. WATCH (Belgien) har väl köpt den och inte brytt sig/kollat att länken var komplett trots att klockan såldes som full set. Nu när jag mailar honom så skulle han kolla med förra ägaren, men det var över en vecka sedan och det känns som att han ignorerar mina mail...

Jag har just nu följande löstagbara länkar:

Kl 12 – 1 hel
    Kl 6 - 2 hela + 2 halva

Vad är rimligt att begära när klockan såldes som full set? Känns lite segt att behöva köpa till länkar för en massa pengar för att få en bekväm länk och ett full set vid en ev. försäljning.

2. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Hur räknar herrn? Hur många länkdelar är det totalt inklusive ändlänkar?

Edit: Alltså hur många saknas? Kompensation motsvarande priset på saknade länkdelar alternativt nya delar känns logiskt.

Moorflax gillar detta.
  3. koze
    Trådstartare

koze Stadsbo

Det är 12 länkar inkl ändlänkar men utan glidelockfästet och fästet för claspen.

Det är sjukt svårt att få klarhet i hur en komplett länk ska se ut, men vad jag förstår ska det vara åtminstone 3-4 bitar till. Kan någon med 114060/116610 bekräfta?

4. Compiss

Compiss Friends of KS

Från:
    Den södra malmen
    Lägg upp en bild istället, men låter som du saknar två

5. koze
    Trådstartare

koze Stadsbo

6. Compiss

Compiss Friends of KS

Från:
    Den södra malmen
  7. koze
    Trådstartare

koze Stadsbo

Ok, tack. En hel och en halv eller? Säljs de endast hos AD eller? Vet ni vad de kostar?

8. Compiss

Compiss Friends of KS

Från:
    Den södra malmen
    Två hela, kostar 1000kr/st hos Rob.

9. koze
    Trådstartare

koze Stadsbo

Shit! Det tänker jag inte pröjsa, det vår herr E.D. Watch stå för...

Akerhage och Frosse gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield