• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fullset kan vara riktigt najs ibland, speedy pro neovintage

poormans

Rolex
Speedy pro ifrån 1984 med alla tillbehör tom extra länkbitar
En mkt trevlig klocka

20170305_134924.jpg
20170305_135004.jpg
20170305_095300.jpg
 

Bilagor

  • 20170305_095300.jpg
    20170305_095300.jpg
    87.7 KB · Visningar: 18

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Ligger kanske något i det...

Dock roligt att få se hur ett fullset skall se ut och vad som ingick vid köp.

...försöker mao se tråden som att den gjordes i utbildningssyfte. Försöker.
Absolut. Hade varit roligt att höra lite mer om klockan och prylarna. Vad ingick? Ingen ytterbox på dessa gamla omegor? Vore kul att veta mer.

Chockerande nog så är klockan till salu. Antar att man ligger kvar på förstasidan betydligt längre här i Vintage än vad man gör på Köp&Sälj. Det går ju också snabbare att enbart posta några bilder än att bemöda sig med beskrivning, pris och returpolicy. :)
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Absolut. Hade varit roligt att höra lite mer om klockan och prylarna. Vad ingick? Ingen ytterbox på dessa gamla omegor? Vore kul att veta mer.

Chockerande nog så är klockan till salu. Antar att man ligger kvar på förstasidan betydligt längre här i Vintage än vad man gör på Köp&Sälj. Det går ju också snabbare att enbart posta några bilder än att bemöda sig med beskrivning, pris och returpolicy. :)

Kan inget om Speedys egentligen men som sagt, verkar ju kanske lite märkligt att det inte skulle varit någon ytterbox nu när du säger det.

Trevlig referens för övrigt, det enda jag saknar egentligen är 'applied logo'. Nyfiken var de ligger prismässigt nu för tiden. Får väl avvakta tills den hamnar på K&S! ;)
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Den är till salu men inte på K&S då hade jag inte postat den här samtidigt

20170305_095232.jpg
Givetvis är det en ytterbox med till den
Roligt att du utvecklar resonemanget. Vill du berätta mer om vad som följde med denna Omega när den var ny? Lite svårt att hänga med utifrån några osorterade bilder. Följde det med ett gäng manualer som det gjorde 1971? Nyfiken att få höra mer om vad som döljer sig i lådan. :)
 

poormans

Rolex
Inte mkt mer än det du ser på bilderna

stämplad/ifylld garanti bok
(modellen med kalkerpapper)
Manual, hangtag med modell och serie nr
Inner och ytterboxar

Tidigare ägaren hittade inte kvittot på den men skulle leta efter det

De kan ju ha olika tillbehör beroende på var och när de sålts
 

poormans

Rolex
Jag hade köpt den oavsett tillbehör då skicket är riktigt bra, en av de bättre speedys jag sett på länge
 

poormans

Rolex
Därför du säljer den ja... Denna tråd känns lite ovärdig tyvärr.

Ovärdig ? För att jag visar en klocka med tillbehör som jag tror andra här kan uppskatta då de ändå inte är supervanliga

Klockan är inte till salu här på k&s
däremot i en omega grupp på FB, per frågade om den var till salu, jag svarade
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Ovärdig ? För att jag visar en klocka med tillbehör som jag tror andra här kan uppskatta då de ändå inte är supervanliga

Klockan är inte till salu här på k&s
däremot i en omega grupp på FB, per frågade om den var till salu, jag svarade
Det vore ju tacksamt om du iaf försökte när du vill visa upp något som enligt sig är extraordinärt. Skriv ett lite mer kvalitativt inlägg när du ändå brinner tillräckligt för det så du tycker att den är värd att visa upp. Ska du bara posta bilder så kunde du lika gärna ha postat den i dagens vintage eller liknande. Eller för all del än bättre; Köp&Sälj när du ändå kränger den.

Lite engagemang skadar inte. :)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Ovärdig ? För att jag visar en klocka med tillbehör som jag tror andra här kan uppskatta då de ändå inte är supervanliga

Klockan är inte till salu här på k&s
däremot i en omega grupp på FB, per frågade om den var till salu, jag svarade
Yes, ovärdig för ett entusiastforum enligt mig. Hade den inte pushats för att säljas och om det hade varit beskrivande text hade det varit en annan sak.
 

poormans

Rolex
Det vore ju tacksamt om du iaf försökte skriva något om du nu ville visa upp något som enligt sig är extraordinärt. Ska du bara posta bilder så kunde du ha postat den i dagens vintage eller liknande. Eller för all del än bättre; Köp&Sälj när du ändå kränger den.

Var har jag skrivit att jag tycker att den är extraordinär ?

Jag skrev att jag tyckte den var i bra skick och att det var en trevlig klocka
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Var har jag skrivit att jag tycker att den är extraordinär ?

Jag skrev att jag tyckte den var i bra skick och att det var en trevlig klocka
Du tyckte uppenbarligen att den var värd en egen tråd. Då kan du väl iaf försöka? Det ser ju onekligen bara ut som att du vill kränga en klocka. Forumet blir snabbt rätt så kasst om alla gör likadant.
 

poormans

Rolex
Yes, ovärdig för ett entusiastforum enligt mig. Hade den inte pushats för att säljas och om det hade varit beskrivande text hade det varit en annan sak.

Brukar sällan skriva mkt om sakerna jag visar

Är någon intresserad av att veta mer specifikt kan man alltid fråga på ett trevligt sätt
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Brukar sällan skriva mkt om sakerna jag visar

Är någon intresserad av att veta mer specifikt kan man alltid fråga på ett trevligt sätt
Jag skulle vilja vända på det hela, tycker du något som du säljer är värt att starta en tråd om får man anstränga sig lite kanske? Men igen, detta är min åsikt, inte alla som delar den.
 

poormans

Rolex
Jag skulle vilja vända på det hela, tycker du något som du säljer är värt att starta en tråd om får man anstränga sig lite kanske? Men igen, detta är min åsikt, inte alla som delar den.

Ska tänka på det om jag mot förmodan lägger en tråd om en klocka här samtidigt som jag säljer den på k&s
 

poormans

Rolex
Så det känns oärligt att visa upp en klocka här, samtidigt som den ligger till salu på en annan säljplattform?

Utan att det hänvisas vare sig till annons eller den andra säljplattformen i mitt inlägg

Iofs folk generellt kanske är bra mkt bättre än mig på att snoka reda på saker på nätet
 
Det är bättre att vara direkt ärlig och säga att du tänker sälja uret. Här eller någon annanstans. Och som Per, Aurum nämnt skrivit lite om historik och mer information som du delar med oss andra. Jag blev nyfiken när du öppnade med bilderna och ville meta mera.

Om man är ärlig med det tycker jag inte det hindrar med en dylik tråd.
Vafalls! Joakim och Per överens :)
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
"Först vill jag nämna att uret som jag berättar om är till salu, allt för att vara tydlig". Mer behöver man inte skriva och då är alla nöjda och glada - tror jag :D
Räcker för all del att man faktiskt bara skriver något intressant om klockan. Nu framstår det ju enbart som en sniken puff för en klocka man säljer. Jag har absolut inga problem om folk promotar egna saker till salu om man har något vettigt att dela om det. En mening att den är fin och några bilder är bara lame. Samma sak med Andreas tråd tidigare i veckan.
 

poormans

Rolex
Räcker för all del att man faktiskt bara skriver något intressant om klockan. Nu framstår det ju enbart som en sniken puff för en klocka man säljer. Jag har absolut inga problem om folk promotar egna saker till salu om man har något vettigt att dela om det. En mening att den är fin och några bilder är bara lame. Samma sak med Andreas tråd tidigare i veckan.

Sniken puff när klockan inte är till salu på forumet?

Sen är folk är ju olika, jag brukar inte skriva långa föredrag om klockor jag visar upp

Om passar eller inte är upp till admin, eller?

Sen finns det ju en ignoreraknapp
Då slipper ni se klockor jag postar å jag slipper gubbsura komentarer

Win win;)
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Sniken puff när klockan inte är till salu på forumet?

Sen är folk är ju olika, jag brukar inte skriva långa föredrag om klockor jag visar upp

Om passar eller inte är upp till admin, eller?

Sen finns det ju en ignoreraknapp
Då slipper ni se klockor jag postar å jag slipper gubbsura komentarer

Win win;)
Du kan inte tycka att det handlar om respekt? Om alla gör som du och Andreas gör så blir forumet snabbt jävligt tradigt.

Som jag sa så skiter jag i om klockan är till salu här eller inte. Det är uppenbarligen en klocka som är till salu och då känns detta mest som self-promotion om du inte tillför något. Upplever du själv att forumet blir bättre av dessa konstiga trådstarter där ägaren skriver att klockan är skitfin och sedan postar 5 bilder?

Jag hade varit lika kritisk mot vilken annan random hobbysäljare som helst som gjort samma sak så ta det inte personligt.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Forumet är ju redan ökänt för att ha en princip obefintlig moderering. (Nu får jag fan för att ha skrivit det, men att vara moderator på KS måste vara det minst intellektuellt ansträngande jobbet på planeten :D). Då får vi försöka att moderera oss själva, för att få ett forum som håller en viss kvalitet och inlägg med substans. Speciellt här på gamla-klockor delen.

Winston.jpg
Relativt skitsäker att det inte är ett jobb och moderering är inte nödvändigt om vi beter oss som vuxet folk och försöker att tänka innan vi postar. Vintage-delen har i princip aldrig haft problem så jag vet inte riktigt vilken moderering den skulle behöva. Det sagt så tror jag att administratörerna har fullt upp att hantera jobbiga requests från folk med för mycket fritid.

Ökänt? Var då?
 
Topp