• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fulursvarningar

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Lauritz...

http://www.lauritz.com/sv/auktion/fortis-og-roamer-to-herrearmbaandsure-af-staal-2/i4281810/
image.jpeg
image.png
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Ja, jag har verkligen ingen aning om vad det är. Konstig, rätt snygg poolblå tavla. Jag ser inga tydliga tecken på att den är ommålad. Kanske är den övermålad med en blå transparant färg/lack? Svårt att se att den kom så där original om det inte är något väldigt speciellt. Den har ju dragit iväg i pris också. Antingen så vet folk något som inte vi vet eller så vet dom inget och bara gillar den vackra blåa färgen.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Ja, jag har verkligen ingen aning om vad det är. Konstig, rätt snygg poolblå tavla. Jag ser inga tydliga tecken på att den är ommålad. Kanske är den övermålad med en blå transparant färg/lack? Svårt att se att den kom så där original om det inte är något väldigt speciellt. Den har ju dragit iväg i pris också. Antingen så vet folk något som inte vi vet eller så vet dom inget och bara gillar den vackra blåa färgen.
Håller med dig här, blev förvirrad när jag tittade på den.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Lite nyfiken på ZRC-dykare men denna är lite lurig:

Screenshot_2016-05-30-08-21-21.png


http://m.ebay.com/itm/1960s-LeJour-...e-Dial-Yellow-Patina-/201552764627?nav=SEARCH

Vad säger ni, om klocka, tavla och länk?
Haha, Self Wimding. Underbart! :hilarious:
-"Dial is very attractive, sunburst blue with a purple hue to it. Very attractive patina on all plots and original fully matching hands. These dials generally chip or peel or unevenly fade, this one is in excellent condition. "

Jobbigt stavfel. Vågar vi gissa på ommålad tavla och visare?... 25 000 kr vill dom ha dessutom.
 

denjohan

Rolex
Pledge Member
Ja, jag har verkligen ingen aning om vad det är. Konstig, rätt snygg poolblå tavla. Jag ser inga tydliga tecken på att den är ommålad. Kanske är den övermålad med en blå transparant färg/lack? Svårt att se att den kom så där original om det inte är något väldigt speciellt. Den har ju dragit iväg i pris också. Antingen så vet folk något som inte vi vet eller så vet dom inget och bara gillar den vackra blåa färgen.
Ja du, fulur eller inte, den var ju rätt cool. Jättesvårt att sia om den där.
 

BCKSTRM

Rolex
Jag vet inte riktigt vad som finns att anmäla?
Knappast någon varumärkesförfalskning - och att tavlan är uppåt väggarna-crazy är det väl ingen som missar.
Upp till var och en att bedöma om det är värt 4-5.000kr eller ej.
Borde det inte klargöras i annonsen om tavlan är ommålad/fake? Det påverkar ju värdet en hel del. Ponera att tavlan är original. Då är värdet högt pga att den är sjukt ovanlig. Om tavlan inte är original (vilket väl är det troliga (?)) borde värdet vara lägre än för motsvarande klocka med vanlig tavla? Eftersom det är viktig info för prissättning tycker jag det ska nämnas i annonsen. Ingen hade ju accepterat att utelämna sådan info på KS, och då kan de flesta här avgöra det själva, till skillnad från köparna på Lauritz (antar jag).

Men du har kanske rätt i att det inte är ngt att anmäla.
 

Macklin

Cartier
-"Dial is very attractive, sunburst blue with a purple hue to it. Very attractive patina on all plots and original fully matching hands. These dials generally chip or peel or unevenly fade, this one is in excellent condition. "

Jobbigt stavfel. Vågar vi gissa på ommålad tavla och visare?... 25 000 kr vill dom ha dessutom.
Ja det är säkert så, de lyckas dölja stavfelet snyggt med sekundvisaren på första bilden i annonsen.
 
  • Like
Reactions: M.M

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Är denna länk en korrekt Tudorref? Japan edition eller fulus? Rätt snygg oavsett....men saknar ref på endlinks och lite OQ wabi..
 

Robin Svensson

Breitling
Omega med blå urtavla var något "nytt". Har haft ett par i cal 265-266 och de har inte haft en tendens till blått, man undrar allt! :))
 

Rolfen

Rolex
Åsikter kring denna? Står ju inget alls på tavlan..... Rejält polerad också?

229985674_1d4536d4-bb87-478d-8ef1-0e2a49e28d57.jpg

http://www.tradera.com/item/190118/260199643/omega-geneve-cal-601-mekaniskt-armbandsur
Det finns Geneve tavlor där det inte står Geneve vet dock inte om dom såldes så eller om det är ersättningstavlor. Jag har en som dock ser lite annorlunda ut. Däremot undrar jag vad det är för ett hus, ett vanligt hus till Geneve är 135.041 och i så fall är det ruskigt tillslipat och förgyllt igen och vem fan gör så? Så här ser min ut.
Omega.jpg
 

alexndr

Rolex
2-Faktor
Det finns Geneve tavlor där det inte står Geneve vet dock inte om dom såldes så eller om det är ersättningstavlor. Jag har en som dock ser lite annorlunda ut. Däremot undrar jag vad det är för ett hus, ett vanligt hus till Geneve är 135.041 och i så fall är det ruskigt tillslipat och förgyllt igen och vem fan gör så? Så här ser min ut.
Omega.jpg

Jag skriver och kollar ref- nummer med säljaren ..
 
Topp