• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Funderar på en Sjöö Sandström Skydiver, för/emot?

joh.jonsson

Panerai
Som rubriken så funderar jag på att investera i en UTC Skydiver. men måste kolla med experterna om det är ett bra köp.
Hittils har jag tänkt såhär,

För.
Quartz
Vattentät
Roligare än t.ex Breitling Aerospace/B1
Digital&analog
Svensktillverkad
Svincool ;)

Emot:
Dyr i nyinköp kontra beg
Quartz
Ingen har missat försvarets problem med sina klockor


Kör på med era erfarenheter och synpunkter!!
(Yes, jag har läst alla trådar om klockan både på KS och på nätet)

eee68036d04464776cd2e30fdcbf7a99.jpg
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Inte i min smak...
Kan du beskriva dina krav i punkter kanske du kan få nått bra förslag...
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Som rubriken så funderar jag på att investera i en UTC Skydiver. men måste kolla med experterna om det är ett bra köp.
Hittils har jag tänkt såhär,

För.
Quartz
Vattentät
Roligare än t.ex Breitling Aerospace/B1
Digital&analog
Svensktillverkad
Svincool ;)

Emot:
Dyr i nyinköp kontra beg
Quartz
Ingen har missat försvarets problem med sina klockor


Kör på med era erfarenheter och synpunkter!!
(Yes, jag har läst alla trådar om klockan både på KS och på nätet)

eee68036d04464776cd2e30fdcbf7a99.jpg

Jag gillar och enda SS jag vill ha så kör!
 

joh.jonsson

Panerai
Några krav har jag egentligen inte, förutom att den skall vara vattentät. Jag har mest fastnat för den pga. utseendet, som med de andra klockor jag har.
Att den inte passar några av er är väl synd, men också upp till er. Jag är intresserad och vill ha lite mera omdömen från användare och andra klämmare. bra eller anus helt enkelt.

Spencer66 - ;)
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Cool som tusan. Men mycket av coolheten i mina ögon är ju "arvet". När det gäller funktionerna så har väl Breitling ett par varianter som är snarlika och utan kvalitetsproblem, eller har jag missat ngt ?
 

joh.jonsson

Panerai
Läste din tråd också Dammen Provade klockan häromdagen och uppfattade den inte alls som klumpig faktiskt. Att den inte håller tätt är ett större problem iof. använde han den till dyk eller bara "bad" när den tog in vatten?


Vad kan ni tipsa om för andra likvärdiga alternativ förutom brattarna?
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Certina har väl ngn liknande. Bell å Ross också eller om det är Hamilton jag far efter.?
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Läste din tråd också Dammen Provade klockan häromdagen och uppfattade den inte alls som klumpig faktiskt. Att den inte håller tätt är ett större problem iof. använde han den till dyk eller bara "bad" när den tog in vatten?
Vad kan ni tipsa om för andra likvärdiga alternativ förutom brattarna?


Hej Joh,jonsson, såg att du läste min rec. Jag är mycket nöjd med min och tycker, liksom du, inte att den känns klumpig, trots att jag har tunn handled. Och tät ska den vara med tre tätningsringar vid varje knapp. Fick vara med när de trycktestade min på S&S.
Intressant läsning i Spencers tråd som jag inte läst tidigare. Den klockan som var med på bild har nummer 1326 vad jag kan se, försvaret köpte väl 1100 ex. Hmm. Såg på någon annan länk en med nr runt 1800, ett civilt ex, vilket besvarade en annan fråga jag grunnat på, nämligen om nummerserien fortsatte efter FMV's exemplar eller om de hoppade fram till någon högre sifferserie tex 2000.
Gillar du klockan så är det bara att slå till!! Men som du kanske förstått så gillar jag Brattarna också,;)
 

joh.jonsson

Panerai
Ajdå, låter illa, men det lär inte gälla alla skydivers antar jag.

Men tanken på en S&S växer på mig hela tiden. så vi får se. begagnat marknaden är stendöd gällande skydivern? Inte hittat några vettiga iaf.
 

SSL

Audemars
Som rubriken så funderar jag på att investera i en UTC Skydiver.

Mm, sugen som fan jag med. Men storleken skrämmer lite. Dock har jag inte testat eller känt på klockan så jag ska egentligen hålla käften. Våra för och nackdelar ser ungefär likadana ut. Men svensktillverkad? Är det inte så att dom beställer delar från Schweiz och sen sätter ihop alla delarna här i Sverige? Har för mig att surret har varit så iaf, men det kanske är oklart.
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
På gummi, ja!
På länk, nej!

Jag tycker den är oslagbar på gummi och en riktigt fin klocka. Köper du den ny, så oroa dig inte över förvaretsproblem som varit. Tror S&S har koll på sakerna!

Bara kör!
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
På gummi, ja!
På länk, nej!

Jag tycker den är oslagbar på gummi och en riktigt fin klocka. Köper du den ny, så oroa dig inte över förvaretsproblem som varit. Tror S&S har koll på sakerna!

Bara kör!

Efter att jag bytte från gummi till brunt aligatorband, har jag inte bytt tillbaka igen. Tycker det blev den bästa kombinationen. Tror de hade ett ex i sin låda med aligator, tittade ni på den?
 

joh.jonsson

Panerai
Jag har provat den och den kändes inte allt för stor. Jag kör aqualand eller G-shock oftast så jag är rätt van med storleken. Nu öser de på med köpköp. Jag ska, jag ska ;)
 

joh.jonsson

Panerai
Uppar den här lite nu när det närmar sig inköp.

Det är ingen som har någon insideinformation om att det skall komma någon ny modell av skydivern snart? Så jag inte köper en utgående modell, vore ju otajmat menar jag!
 

plexan

Cartier
På svar på din frågan, gillar du klockans köp den, bry dig inte om vad andra tycker :)

Men jag förstår inte grejen med Sjöö Sanström? Stämmer Wikipedia?: en klockintresserad ingenjör som startade det och gav ut första klockan 93 men grundarna har nu lämnat företag för flera år sen, och satsar på epoch och halda istället? har nyligen gjort någon kampanj med Volkswagen där man får en klocka och ett par coola brillor om man köper en bil av dom...Tillverkar dom allt helt själva i Sverige? är deras urverk helt egenutvecklade? är det för att märket är svenskt?
 

SSL

Audemars
Tillverkar dom allt helt själva i Sverige? är deras urverk helt egenutvecklade? är det för att märket är svenskt?

Som jag förstått det är allt tillverkat i Schweiz men ihopsatt i Svea.

För egen del är jag intresserad av SS för att det är ett svenskt märke, men tyvärr har ingen modell tilltalat mig tillräckligt ännu.
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Är inne på chronolinken som ett mer dressat alternativ till min Longines Hydroconquest.

Gillar Sjöö Sandström, stilren design.
 
Topp