• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Funderar på ny trio i klocklådan... OBS! Bara Rolex ;-)

Nicke

Breitling
Hej!

Funderar på att sälja klockorna som jag har och bilda en ny trio i min låda... Denna gång är det bara Rolex som gäller, detta kan tyckas tråkigt men så går tankarna just nu i alla fall.

Modellerna som jag väljer i mellan är:

Sea Dweller nya modellen
Sub C Hulk
Milgauss svart urtavla vanligt glas
Milgauss vit urtavla
Datejust 2 med blå urtavla, antingen slät eller räfflad ring
Sub 5513

5513 skall vara en av klockorna då jag vill ha en vintage i samlingen...

Från början var jag rätt säker på att Sea Dweller skulle vara med men ju mer jag tittar på Hulken desto mer sugen blir jag på den...

Vilken är bästa trion, hur skulle ni resonera och välja?

Tacksam för svar!

MVH
 

Mkarlsson

Panerai
2-Faktor
Nya SDn för den alltid funkar och är en traktor, Datejust för den är lite dressigare men ändå sportig, och byt ut 5513 mot en vintage daytona så är du hemma:)
 

carlanton

Audemars
image.jpg


Vanlig modern Datejust istället för DJII!
 

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
5513 om du absolut vill ha en vintage, annars SD 116600 för att den är välproportionerad, diskret och har datum.

Datejust 2 som ett dressigare alternativ. Räfflad glasring för att det ger ett elegantare intryck.

Milgauss 116400 med svart urtavla för att den är ganska ovanlig i jämförelse med andra sportrollar,
dessutom är den discontinued sedan 1 år tillbaka.
 

Englunds

Breitling
Hej!

Funderar på att sälja klockorna som jag har och bilda en ny trio i min låda... Denna gång är det bara Rolex som gäller, detta kan tyckas tråkigt men så går tankarna just nu i alla fall.

Modellerna som jag väljer i mellan är:

Sea Dweller nya modellen
Sub C Hulk
Milgauss svart urtavla vanligt glas
Milgauss vit urtavla
Datejust 2 med blå urtavla, antingen slät eller räfflad ring
Sub 5513

5513 skall vara en av klockorna då jag vill ha en vintage i samlingen...

Från början var jag rätt säker på att Sea Dweller skulle vara med men ju mer jag tittar på Hulken desto mer sugen blir jag på den...

Vilken är bästa trion, hur skulle ni resonera och välja?

Tacksam för svar!

MVH

Jag hade personligen köpt en 5513 för att bruksa ihop med en DJ2:a som dressare och Milgaussen med vit tavla.

Om du är öppen för förslag hade jag nog annars gått med en gammal sea dweller som dykarealternativ och milgaussen som mer dressad.

Finns mycket roligt man kan göra:)
 
J

Julledoc

Guest
Milgauss vit urtavla
Datejust 2 (hellre DJ 1) med blå urtavla, räfflad ring.
Sub 5513
 

Randel

Cartier
Om jag själv skulle välja hade det blivit såhär:

  • 5513, eftersom du uppenbarligen redan beslutat dig för den
  • DD 1803 eller 18038 så att du har något i helguld, som du dessutom kan göra ännu dressigare genom att sätta på en kroko-strap eller motsvarande. Dessutom är det en klocka alla bör äga, anser jag.
  • Valfri Daytona, för att ha en kronograf och för att det inte ska bli ytterligare ett sport-ur
Om man bortser från mina personliga favoriter och utgår från din lista blir det såhär:
  • 5513
  • DJ2
  • SeaDweller. Detta hellre än Hulken av två anledningar: Jag tror jag hade tröttnat på det gröna på hulken, och dessutom blir det två subbar i samlingen och då går jag hellre på SeaDweller. Den hade blivit min beater av dessa klockor, och för er som följt min bekännelse-tråd innebär det alltså att det skulle varit den klocka som jag haft på mig på kontoret varje dag :bag:
 

Nicke

Breitling
Hej!

Tackar för alla svar!

Just nu känns dessa tripplar bäst:

5513
Datejust 2 med räfflad ring, kanske att jag till och med kan tänka mig en 36mm... :)
Sub C Hulk

5513
Sub C Hulk
Milgauss med svart urtavla

Datejust med blå urtavla (41 eller 36 mm)
Sub C Hulk
Milgauss med svart urtavla

I det sista alternativt säger jag emot mig själv angående vintage men men...

5513 kanske även skulle kunna vara en 1675... Börjar bli krångligt nu!

MVH
 

Icaras

Rolex
För att krångla till det ytterligare säger jag:

- 1675 eller vittavlad Exp. II
- Blå sub i tvåton med sunburst-tavla
- Valfri datejust till finare tillfällen.

:)
 

Nicke

Breitling
Hej!

Efter att ha sett bilder på Masterkillers Ploprof är jag på väg att ändra mig... Har tittat en del på denna modell tidigare men glömt bort den av någon anledning... Rolex trion ser ut att splittras:).

Just nu ser trion ut som följer:

Sub C Hulk
Milgauss svart urtavla
Ploprof med orange gummiarmband

MVH
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kul att begränsa sig till ett märke (även om ploppen finns i tanken). Hade jag varit tvungen att ha minst 3 och max 3 rollar varav 5513 var en, så hade jag kört på:

1: DJ/DD beroende på budget
2: 5513
3: Daytona alternativt EXPII beroende på om du reser ofta eller inte.
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Hulken för att den är ovanlig och grymt snygg
DJ2 med Slät ring för att den är elegant
SD för att den är shef
 
Topp