Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Fundering ang Handla, Köpa & Sälja sektionen.

Diskussion i 'Diskussion' startad av Rex, 10 december 2013.

1. Rex
    Trådstartare

Rex Torpare

Kan man inte ha en sektion för bara klockförsäljning sälja/wtb

Sen en sektion för delar så som länkar, inserts band osv.

Skulle underlätta lite tror jag för alla. Jag är gärna med att sponsra lite pengar om det är en kostnads fråga.

16610 gillar detta.
  2. Jacob

Jacob Friends of KS

Varför tycker du det? Är det ett problem idag?
    Ett upphackat/-delat forum tenderar att bli ett dött forum, anser jag personligen.

David, Kvisten och P-A gillar detta.
  3. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm

Tanken är aboslut inte fel. Men i dagsläget känns det inte aktuellt eftersom mängden annonser inte är särskilt stor. Det finns också en sorteringsfunktion så att du direkt kan få upp exempelvis bara WTB's vilket förenklar.

:)

Dalomo och Rex gillar detta.
  4. Fabian

Fabian Manboy

Från:
    Stockholm
    Ser inte riktigt problemet. Vi har ju en köp & sälj del där allt klockrelaterat kan annonseras. Sen att någon då och då säljer ett par skor eller en oanvänd tröja stör iallfall inte mig.

gruby gillar detta.
  5. RobertD

RobertD Friends of KS

Från:
    Stockholm

Ja, den funktionen tycker jag är mycket bra! Har dock en fråga/fundering. I nästan alla bytes-annonser står det "pris X kronor vid ren försäljning" och i en del säljes står det "eller något roligt byte kanske eventuellt" osv. Kan man inte slå ihop dessa två kategorier till bara "säljes/bytes"? I dagsläget går det ju nämligen inte att markera två kategorier för filtrering, vilket innebär att man alltid måste göra två separata sorteringar?

/Robert

6. Denke

Från:
    Stockholm

Jo, och å andra sidan så vill en del annonsera med taggen bara bytes så det slår ju lite olika beroende på hur man vill ha det. Men att kunna tagga med flera kategorier kanske är en bra idé.

Sond gillar detta.
  7. RobertD

RobertD Friends of KS

Från:
    Stockholm

En ren "bytes" då och så en ren "säljes"? Och möjligen att tagga med fler kategorier, och även såklart filtrera på fler kategorier? Men det kanske kräver en hel del kodande för att få det att funka. Men det skulle ju helt klart bli tydligare så.

Grymt bra forum för övrigt! Massa tummar upp! =)

/Robert

Spencer och Denke gillar detta.
  8. Denke

Från:
    Stockholm

Tack!

Vi slipar och utvecklarhela tiden. Allt kanske inte sker på en gång. Men vi har ett long run-perspektiv och alla konstruktiva synpunkter är välkomna. :)

RobertD, Spencer och paradis gillar detta.
  9. Rex
    Trådstartare

Rex Torpare

O hur tänker du då? Hur kan det bli ett dött forum om man gör lite nya sektioner?

10. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

Från:
    Göteborg
    Det blir dålig aktivitet på underkategorierna, vilket resulterar i att ingen går in och tittar där.

David, naggge, Kvisten och 2 andra gillar detta.
  11. Compiss

Compiss Friends of KS

Från:
    Den södra malmen
    Ser inte heller något problem, så länge det inte översvämmas av jackor, skor och after shave. Utmärkt att köpa något annat om lusten faller på.

12. alfgren

alfgren Biskop

Att inte kunna kombinera taggar känns som något man borde ta tag i. Exempelvis vill jag se både Säljes/Bytes och Säljes samtidigt. Det känns som märkligt att behöva göra två sökningar för samma sak.*

*Naturligtvis är inte detta ett gigantiskt problem men det påverkar användarupplevelsen negativt.

Rex gillar detta.
  13. Rex
    Trådstartare

Rex Torpare

Så om vi säger nu skulle ha en under sektion för sig delar. Om jag är ute efter en länk, skulle jag ej gå in där då? För att det är jobbigt att klicka en gång till på musen? Jag förstår ej! Hur kan det bli dålig aktivitet?

14. Rex
    Trådstartare

Rex Torpare

När det gäller sälja andra saker som jackor, ps4 ect ect borde ju ligga under en under sektion diverse" :D

15. Jacob

Jacob Friends of KS

Ju mer man delar upp i underkategorier, desto mer felposter blir det. Ju mer felposter det blir desto mindre blir intresset för de forumdelarna och därmed för att klicka sig vidare.

16. Rex
    Trådstartare

Rex Torpare

Aha nu förstår jag. Kan inte hålla med dig om det! Om man vet vart man skall och vart man postar så är det inte så svårt att posta på rätt plats! Fel poster kommer det alltid att bli, men inte mera om man delar upp i två/tre till under sektioner, min mening!

17. daviden

daviden Karl X Admin

Från:
    Malmö
    Går man in under "Mer..." då man trycker på sök så kan man sedan välja den här fliken:
    http://klocksnack.se/search/?type=post

Då ser det ut såhär:

Där kan man markera flera taggar att söka i samtidigt. I OS X håller man inne command/kringla och markerar, i Windows är det nog ctrl-tangenten som gäller.

RobertD, Rex och vikgul gillar detta.
  18. paradis

paradis Friends of KS

Från:
    Malmö
    Varför ändra på något, som fungerar perfekt..?

Jonaz, Fabian, Denke och 1 annan gillar detta.
  19. alfgren

alfgren Biskop

Rätt funktionalitet men på tok för krångligt. Man vill få ner antalet klick som behövs för att få upp relevant material, inte tvärtom ;) Det enda som behövs är att det går att kombinera 2st filter. Kolla exempelvis hur Uretvintage har löst det. Snabbt, smidigt, enkelt.

20. daviden

daviden Karl X Admin

Från:
    Malmö
    Att kombinera två taggar samtidigt är tyvärr inte möjligt just nu.
    Självklart kan jag knacka ihop något, t.ex. en funktion för att lägga in nyckelord på inlägg. Kan göra lite tester och se vad som går att få till.

Anledningen till att jag inte vill ha massa funktioner är för att det förvirrar. Man ska inte mötas av en vägg med olika valmöjligheter, blir mer avancerat än vad som behövs då.

David, naggge och morrism gillar detta.
  21. alfgren

alfgren Biskop

Det är standardiserad webbfunktionalitet och det innebär inte mer komplexitet än idag. Bara att ett filter inte ersätter ett annat utan kombineras. Att funktionaliteten inte finns i plattformen köper jag som argument, men inte att det skulle bli krångligare.

22. Aboynamedsue

Aboynamedsue Friends of KS

Från:
    O
    Håller med om att möjligheten att tagga fler kategorier samtidigt hade varit trevligt,
    men i övrigt hyllar jag devisen K.I.S.S. - Keep It Simple, Stupid!
    Det brukar funka bäst i längden, allt annat har en förmåga att snirkla iväg och man hamnar i ett läge där man lappat och lagat så mycket så man har tappat originalkonceptet någonstans längst vägen.

David och daviden gillar detta.
  23. Omega

Omega Bonde

Från:
    Södermanland
    +1 på en sälj only och en köp only del.

24. David

David Bödeln

Ja! Det är jobbigt. Det räcker att kolla hur det gått för andra forum. Ge dig nu.

Mårtenssons ur Brookfield