Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Funderingar över årsklocka, Rolex!

Diskussion i 'Diskussion' startad av Joper, 18 mars 2013.

1. Joper
    Trådstartare

Joper Torpare

Går i funderingar att skaffa, för mig, den ultimata klockan. Född 1990 och tanken är att klockan ska vara från samma år. Jag är svag för dykare och har på senaste tiden oftast haft någon Seiko sådan på armen. När jag tänker efter har jag nog aldrig ägt en klocka över 4000:-! Så steget blir rätt stort :)
    Prisklassen ska vara någonstans mellan 20-30 000, hamnar väll snarare mer runt 25-30 efter det lilla jag kikat runt.

Har mest sneglat runt på 14060 eftersom en begagnad sådan ligger i rätt prisklass för mig. Som jag förstår börjades tillverkningen av dessa just runt 90. Negativt? Är klockor som bilar/mc där de ibland har lite barnsjukdomar i början?

Vilka andra modeller liknar denna och hamnar ungefär på denna prislapp? Jag vill inte ha datum på klockan vilket kan låta märkligt för många, men jag tycker den är så mycket mer stilren utan! Det pratas mycket om plexi och inlägg osv osv. Vad är att föredra och söka efter? Söker helt enkelt en schysst bruksklocka som kommer få sitta runt handleden mest hela tiden!

Gillar verkligen forumet! Kikar mycket men skriver lite :)

/Johan Persson

2. Singular

Singular Företag Forumsponsor

Nejdå, inga konstigheter alls.

Tyvärr, enda sportmodellen som saknar datum förutom 14060 är Explorer I (ref 14270).

Det behöver du inte heller bry dig om, bara safirglas vid den här tiden. Angående inlägg gillar vissa slitet och gammalt, andra nytt och fräscht - en ren smaksak.

3. Singular

4. Joper
    Trådstartare

Joper Torpare

Nä de möter inte riktigt kriterierna! Åfan, så jag har i princip bara 14060 att välja på? Om man går lite längre bak i tiden, skjuter priserna iväg direkt eller är det görbart? Fast en årsklocka hade ju suttit fint.... :)

5. morrism

morrism Friends of KS

Rolex 16600 saknar bubbla

6. morrism

morrism Friends of KS

Vad är det du försöker hitta längre bak i tiden?

7. Asplund

Asplund Friends of KS

Från:
    Förorten
    En 5513 kanske, fast då blir det ju inte 1990 längre..

8. Joper
    Trådstartare

Joper Torpare

Har inget emot bubblan, tycker den är rätt snygg ärligt talat! Mest datumfunktionen som "stör" mig lite i huvudtaget.

9. Joper
    Trådstartare

Joper Torpare

Nått utan datum var tanken.

10. Singular

Fortfarande bara Submariner utan datum och Explorer I som är alternativ (ja, jag räknar bort Daytona och Milgauss...) även i forntiden.

11. LongCon

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
    Skippa årsklockan och köp det du helst vill ha istället. Iofs kul med årsklocka men inte om du tycker det är snyggare med plexi egentligen.

Mårtenssons ur Brookfield