• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Funderingar om nästa klocka

Oew

Rolex
Hej,

Jag letar just nu efter min nästa klocka, och har bestämt mig för att köpa min första stålare. Då jag ändrat mig ganska mycket angående mina krav så har klockvalet skiftat mycket. Tänkte först att jag ville ha en klocka jag kunde bada med och tänkte därför välja mellan Tudor BB eller en BLNR, men då jag alltid haft en enorm kärlek till ap ro så kunde jag inte riktigt släppa den och tänkte att jag kanske inte behövde bada med den ändå. Först hade jag tänkt köpa en 14790 direkt och sedan byta till en 15300 längre fram när jag sparat mer, men har väl bestämt nu att köpa 15300 direkt isf. Nu har jag däremot börjat gå i tankarna kring en nautilus 5711 som då självklart är mycket högre i pris och då måste jag spara runt ett år till. Så min fråga är om ni tycker jag ska köpa 15300 nu och sedan flippa när jag har de extra pengarna som behövs, eller om man ska spara till 5711 direkt så det blir extra speciellt när man väl kan köpa.

För att göra det mer allmänt applicerbart, flippar ni hellre under tiden eller köper ni direkt den ni vill ha?
 

Chattras

Cartier
Jag hade utan tvekan köpt AP'n redan nu och fortsatt spara pengar och sålt AP'n när du är redo. En 15300 är ju inte direkt svårsåld och håller värdet bra.
 

Oew

Rolex
Jag hade köpt AP'n nu och sparat till 5711 vid sidan om, sedan flippa när det blir dags...
Då får du dessutom chansen att testa RO'n också! :)


Jag hade utan tvekan köpt AP'n redan nu och fortsatt spara pengar och sålt AP'n när du är redo. En 15300 är ju inte direkt svårsåld och håller värdet bra.

Köp en beggad Apa, och flippa utan att förlora så mycket.

Alla verkar vara på samma linje, så blir väl att hålla utkik efter en fin ap och sedan flippa längre fram när man kan!
 

Oew

Rolex
Är det värt att ställa sig i kön hos ad nu för en 5711? Lär ju dröja ett tag tills de får in en
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
Härligt i-landsproblem! Jag går motströms köp en BB och knytåt livremmen. Så har du en beater och en PP som du kan lattja med på kontoret och stranden.
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Spara ett år, det går fort jobba som fan. Gärna övertid vips har ett år gått och du sitter på en extremt grym ikon!
 

Amme

Cartier
AP under tiden om du hittar nån till rimligt pris å sen flippa

15300 har 3120 som är ett av de mjukaste urvek jag hanterat (å jag har snurrat på MÅNGA urvek). Med eller utan påbyggnadsmodulen som sitter i ROO...
 

Oew

Rolex
Tack för alla inputs, uppskattar det! Tar en sväng förbi ad imorrn och hör ang 5711, får se när jag kommer till skott med en ev 15300, om jag känner mig själv rätt så kn jag inte vänta så länge :rolleyes:
 

Amme

Cartier
Jag brukar ha rätt.. :)
Så klart du har!
never-argue-with-a-fool-onlookers-may-not-be-able-to-tell-the-difference-quote-1.jpg
 
Topp