• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Funderingar på en Certina DS4 big size

Vad tycker ni?


  • Totala väljare
    20

Tommy Blomqvist

Breitling
Har länge letat efter en stilren lite billigare kvalitetsklocka som komplement.
Idag så såg jag för första gången Certina C022.610.16.051.00 som är en DS4 Big size.
Det är tydligen en ganska ny klocka som jag verkligen föll för.

Eftersom den är ny så har jag inte hittat speciellt mycket om den på nätet.
Nu undrar jag om någon av er har några erfarenheter av denna tingest?!

Lite smått undrar jag också om ni anser att den kan passera som en lite enklare kostymklocka?
c022_610_16_051_00_original_15112.png
 

Galaxy

Rolex
Jag har en liknande, en DS-1. Som eriksson säger är den kanske aningen stor att använda till kostym. Personligen skulle jag hellre satsat på någon vintage Omega/Longines som kostymur, men har du lite större handleder ska det nog inte vara något problem.
 

Tommy Blomqvist

Breitling
Jo namnet Big size är minst sagt missledande.
Den är bara millimetern större än DS1:an och känns på grund av designen kanske liten.
Min vrister är allt annat än grova men den kändes ändå inte alls överdimensionerad.
Och ärligt så känns både min 20 år gamla Tissot och 50 år gamla Movado för små för att passa även som kostymklocka.
Så länge man inte överdriver så är storleken på klockorna lite som längen på kjolarna.
De varierar över tiden helt enkelt.

(Funderande först på en Seiko Classic Titan (Titan är lite signum för mig) men med sina 37 mm kändes den riktig liten)
 

mouqvist

Rolex
Röstar också värdelöst. Klockan är fin och stilren (påminner om en Union Noramis för en bråkdek av priset), men BIG SIZE? 42mm hade räknat, men inte en futtig mm jfm DS1.
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Är du säker på Certina? Det finns många andra märken som kan vara värda att kolla upp vad det gäller liknande och prisvärda ur. Tänker främst på Seiko men även Orient och Citizen kan vara intressanta!

Är du säker på Certinan samt känner att storleken passar dig så kör på det :)
 
Topp