Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Funderingar på en Certina DS4 big size

Diskussion i 'Diskussion' startad av Tommy Blomqvist, 15 april 2014.

?

Vad tycker ni?

1. Helt värderlös

10,0%
  2. Helt ok

70,0%
  3. Helt underbar

10,0%
  4. Vem bryr sig bara den visar någorlunda rätt tid

10,0%
  1. Tommy Blomqvist
    Trådstartare

Tommy Blomqvist Torpare

Från:
    Nyköping
    Har länge letat efter en stilren lite billigare kvalitetsklocka som komplement.
    Idag så såg jag för första gången Certina C022.610.16.051.00 som är en DS4 Big size.
    Det är tydligen en ganska ny klocka som jag verkligen föll för.

Eftersom den är ny så har jag inte hittat speciellt mycket om den på nätet.
    Nu undrar jag om någon av er har några erfarenheter av denna tingest?!

Lite smått undrar jag också om ni anser att den kan passera som en lite enklare kostymklocka?

2. eriksson850

eriksson850 Friends of KS

Från:
    烏普薩拉
    Lite stor som kostymare tycker jag men gillar du den så kör!

theargonaut gillar detta.
  3. Galaxy

Galaxy Friends of KS

Jag har en liknande, en DS-1. Som eriksson säger är den kanske aningen stor att använda till kostym. Personligen skulle jag hellre satsat på någon vintage Omega/Longines som kostymur, men har du lite större handleder ska det nog inte vara något problem.

eriksson850 och theargonaut gillar detta.
  4. theargonaut

theargonaut Friends of KS

Från:
    Sthlm
    Hur big är den?

5. Karatekid

Karatekid Biskop

Från:
    Lund
    40 mm

Edit: Glömde tillägga till TS, om du kan tänka dig vintage så satsa på en omega dressare, annars kör om du gillar den!

theargonaut gillar detta.
  6. Tommy Blomqvist
    Trådstartare

Tommy Blomqvist Torpare

Från:
    Nyköping
    Jo namnet Big size är minst sagt missledande.
    Den är bara millimetern större än DS1:an och känns på grund av designen kanske liten.
    Min vrister är allt annat än grova men den kändes ändå inte alls överdimensionerad.
    Och ärligt så känns både min 20 år gamla Tissot och 50 år gamla Movado för små för att passa även som kostymklocka.
    Så länge man inte överdriver så är storleken på klockorna lite som längen på kjolarna.
    De varierar över tiden helt enkelt.

(Funderande först på en Seiko Classic Titan (Titan är lite signum för mig) men med sina 37 mm kändes den riktig liten)

7. M.L.

M.L. Friends of KS

Från:
    Jorden
    Tommy Blomqvist och eriksson850 gillar detta.
  8. eriksson850

eriksson850 Friends of KS

Från:
    烏普薩拉
    OT. kul att man kan se vad folk har röstat! Vonlind vill du utveckla varför du tycker den är helt värdelös? :)

9. Röstar också värdelöst. Klockan är fin och stilren (påminner om en Union Noramis för en bråkdek av priset), men BIG SIZE? 42mm hade räknat, men inte en futtig mm jfm DS1.

10. JaTack

JaTack Friends of KS

Är du säker på Certina? Det finns många andra märken som kan vara värda att kolla upp vad det gäller liknande och prisvärda ur. Tänker främst på Seiko men även Orient och Citizen kan vara intressanta!

Är du säker på Certinan samt känner att storleken passar dig så kör på det :)

11. Jonte73

Jonte73 Friends of KS

Funkar.

Mårtenssons ur Brookfield