• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fundersam på vilket mesh som är snyggast... Vad tycker ni ?

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Skall sätta på ett mesh bracelet på min Long playing klocka har jag bestämt mig för, saken är den att jag vet inte riktigt vilket som är snyggast.

Skall man ha ett rakt avslut eller ska man ha ett rundat avslut mot boetten typ. Saken är den att det är nog näst inpå omöjligt att hitta ett rundat avslut som passar perfekt till boetten. Raka slut är ju no big deal att hitta.

Själv tror jag nog att rundat avslut är stilrenast och bäst, men då börjar helvetesresan .... Att hitta ett som sitter som en smäck [emoji12]

Vad tycker ni ?

ImageUploadedByTapatalk1426415421.603855.jpg
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Mesh tycker jag ska ha ett tvärt avslut och ej gå upp mot boett.

e.jpg

Vad är det för märke på de meshet du kör på bilden , med liksom ej mesh avslut [emoji1] . Finns ju mesh med raka slut som är raka meshsavslut om du är me på hur jag menar. I så fall är rakt avslut med icke meshavslut som på din bild bäst till kostym klockor. Å råare raka meshavslut på dykare typ [emoji12]
 
  • Like
Reactions: joF

joF

Panerai
Vad är det för märke på de meshet du kör på bilden , med liksom ej mesh avslut [emoji1] . Finns ju mesh med raka slut som är raka meshsavslut om du är me på hur jag menar. I så fall är rakt avslut med icke meshavslut som på din bild bäst till kostym klockor. Å råare raka meshavslut på dykare typ [emoji12]
Haha. Mesh köpt på singular straps, billigt och bra :)
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Du ska ha med tub till den där tycker jag. kolla Breitlings egna tror de smalnar av har jag för mig. Det är snyggt. Annars finns det på eBay från Kina för ett par tjugor.
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Hittade denna bilden på nätet, exakt samma klocka som jag letar Mesh till. Men tyckte combon va asful, avståndet från avslut på Mesh till boetten är på tok för stor. Glipan blir tokstor, eller så kanske bilden är orättvist tagen [emoji12]
ImageUploadedByTapatalk1426491676.392192.jpg
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Hittade denna bilden på nätet, exakt samma klocka som jag letar Mesh till. Men tyckte combon va asful, avståndet från avslut på Mesh till boetten är på tok för stor. Glipan blir tokstor, eller så kanske bilden är orättvist tagen [emoji12]
ImageUploadedByTapatalk1426491676.392192.jpg


Kan bandhornen är lite längre än tex nya Transocean och då blir det ju glipa. Men jag tycker det är snyggt ändå. Breitlings nya mesh verkar ha stadiga lite tjockare tuber som fyller ut lite till. Köp nåt billigt och träna på ifall du gillar känslan ;)

http://www.ebay.com/itm/18-mm-Stain...913?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3cf54eb171
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Kan bandhornen är lite längre än tex nya Transocean och då blir det ju glipa. Men jag tycker det är snyggt ändå. Breitlings nya mesh verkar ha stadiga lite tjockare tuber som fyller ut lite till. Köp nåt billigt och träna på ifall du gillar känslan ;)

http://www.ebay.com/itm/18-mm-Stain...913?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3cf54eb171

Exakt får pröva mig fram helt enkelt, men börjar pröva med "rundade"
Dammsuga eBay och enbart beställa av dom som kör : Returns Accepted [emoji12]
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Jag tycker att meshlänken inte ska ha ett tvärtslut eller avrundas utan att bandstiftet sen vara i "ringarna" som gör meshbandet.
Bild tagen från google:
DA202018BL005BL-1_1024x1024.jpg
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Hadley 100usd Nos , omärkt spänne
ImageUploadedByTapatalk1426501680.624726.jpg

Bulova nos 70usd , loga på spänne
ImageUploadedByTapatalk1426501842.933222.jpg

Seiko Nos 70 usd , tyvärr Seiko på spännet
ImageUploadedByTapatalk1426501922.504615.jpg

Kreisler Nos 45usd , omärkt spänne
ImageUploadedByTapatalk1426501976.924519.jpg

Hadley Nos 140usd , omärkt spänne
ImageUploadedByTapatalk1426502045.285987.jpg
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Själv tror jag Bulova och Seiko blir mer passande till klockan, mer dressmesh. Hadley kan nog bli för mycket , lite mer biffigare bitar.
Kreisler ser lite lamt ut , verkar väldigt tunnt och gubbigt också [emoji12]

Första hadley meshet kan iof bli bra, fast jag gillar inte att den rundade kanten är en bit för sig , ahh svårt att förklara. Men det ser ut som länken är uppbyggd av 2 delar.

Gillar looken på Seiko meshet där allt är en enda och harmonisk länk med rundat avslut, utan skarvar..... Nä fy fan vilket "Mesh" det här blev haha

Mina slutsatser helt enkelt
 
Topp