• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Funkar denna som dressare?

AndyK

Cartier
Jag spanar lite efter en klocka att ha när jag är lite uppklädd, men som även ska funka till vardags. Har spanat in denna TAG Heuer Grand Carrera Calibre 6 RS, kan denna funka? Finns även med vit urtavla och/eller läderrem.
X4f26lN.jpg
 

TKVF

Panerai
Den fungerar fint. Sedan kan man ju tänka sig ett snyggt band istället för länk. Blir mer dressad då.
 

AndyK

Cartier
40,2 mm
Rek. pris 30 kkr

Övriga varianter:

Vit urtavla med brun läderrem.
16iVx3k.jpg


Svart urtavla med svart läderrem.
Nfp3maH.jpg


Finns även med brun urtavla och brun läderrem, men den går jag inte igång på.

Känns som att den vita med brunt läder är dressigast.
 

POO

Panerai
Nej, inte egentligen men å andra sidan bärs det ju suunto och liknande till kostym dagligen utan att någon bryr sig.
 

Wi

NLA
2-Faktor
Vet att jag har sett den här modellen med brun urtavla. Den är riiiiktigt fin och jag kan tänka mig att den funkar fint med läderband.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Dryga 40 känns spontant för stort för en dressare IMHO, så till vida att du inte har supertjocka handleder. Rent storleksmässigt skulle jag kolla närmare på Rolex explorer 39 mm, Omega AT 38 mm, Rolex DJ 36 mm, Seiko GS ?

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."
 

AndyK

Cartier
Ju mer jag kollar på den vita med brun rem, ju mer gillar jag den.

Rolex är inget för mig, tycker de är lite för mycket på något vis.
Omega AT skulle kanske funka, dock 9 kkr dyrare.
Seiko GS är fina, men en Seiko (jag vet att GS är helt andra klockor än de vanliga Seiko).

Oavsett modell få jag nog spara, spara, spara och spara lite till...
 

Jonaz

Rolex
Känns inte så dressad, det är något med "fönstret" kl 6 som får den att se ut som "jag låtsas vara stylish men kan inte låta bli att vara lite tuff i smyg"


iPhone | Tapatalk
 

Jonaz

Rolex
Skulle jag köpa ett dressur ( nytt ) med lite större budget hade jag köpt en breitling transocean... Djäkligt snygg.


iPhone | Tapatalk
 

AndyK

Cartier
Känns inte så dressad, det är något med "fönstret" kl 6 som får den att se ut som "jag låtsas vara stylish men kan inte låta bli att vara lite tuff i smyg"


iPhone | Tapatalk
Det ligger kanske något i det... :cool:

Dock tycker jag att den vita med brunt läder ser dressig ut. Iofs svårt att se på bild.
Kan hålla med om att den svarta med länk inte känns så dressig.
 

antikmartin

Cartier
2-Faktor
Funkar nog jättebra, en fin klocka
Åkte en tur till Budapest i fjol , kollade upp just Carrera , fast en billigare modell för runt 20k åt en kompis och den var ca 20% billigare där
 

AndyK

Cartier
Patek känns ouppnåeligt...

JLC Master Ultra Thin är också väldigt trevlig när man är uppklädd. Men den är också lite avlägsen.
 

durutti

Cartier
Känns mer som sportig casual.
Kolla in Nomos, JLC eller Zenith om du har för avsikt att spendera c:a 30kkr.
 

Jomppe

Omega
2-Faktor
Tycker den är riktigt fin och skulle nog klassa den som sportigt dressad, speciellt den vita med läderband.
 
D

Deleted member 1265

Guest
Nu vet inte jag vad det hemska ordet dressigt riktigt innebär men detta är vad jag tänker på
patek_philippe-calatrava-26103-1.jpg
Jag gillar inte heller ordet dressare, låter som jag tvingas ha ngn slags billig "finkavaj" för att bära upp den.
För övrigt om t ex nämnd patek ovan är en sk nytt hatord för mig "dressare" så lyckas ryan gosling i drive bära den allt annat än "dressigt"
Ne nu vill jag ha lite dressing!
 

Genta

Cartier
Sport är sport och kostymklocka (dresswatch) är en kostymklocka. Visst kommer man undan med en Sub som är ein Mädchen fur alles, men nog tycker jag man får krypa till korset och skaffa två klockor helt enkelt, en sport och en kostymklocka. Och det behöver ju inte vara Patek. En 60-tals Omega i guld på rem av bra kvalitet duger gott
 

Hardy

Thug
Om begagnat är ett alternativ så tycker jag kanske att aqua terra från omega kan va bra. Alternativt en vintage guldklocka(omega,jlc,iwc etc) och en begagnad om du är sugen på den! (har för mig att Tag inte har bästa andrahandsvärdet, så där kan du fynda)

Lycka till!
 

AndyK

Cartier
Just nu har jag långt ifrån 30kkr att lägga på en klocka... Vill dock ha något att sikta in mig på...
 

Jonaz

Rolex
Jag spanar lite efter en klocka att ha när jag är lite uppklädd, men som även ska funka till vardags. Har spanat in denna TAG Heuer Grand Carrera Calibre 6 RS, kan denna funka? Finns även med vit urtavla och/eller läderrem.
X4f26lN.jpg


Annars har du ju den ultimata dressklockan som profilbild ;) det är iallafall den jag spänner på mig när det skall vara lite uppklätt. Lagom med sina 38mm.


iPhone | Tapatalk
 
Topp