• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Funkar denna som dressare?

Singular

Rolex
2-Faktor
Jag tror det är rimligt att skilja på "klockor som går att bära till kostym" och "kostymklockor" (de senaste gångerna jag burit kostym har det varit ExpII och Swatch som klockval...).

Just nu är det guldläge för kostymklockor eftersom hela Swatch Group fått samma nyutgåvesjuka och bl.a. Hamilton, Tissot och Longines släppt eleganta gammelklockor i moderna storlekar.
 

AndyK

Cartier
Annars har du ju den ultimata dressklockan som profilbild ;) det är iallafall den jag spänner på mig när det skall vara lite uppklätt. Lagom med sina 38mm.
iPhone | Tapatalk
Ja, det är drömklockan.
Den är iofs bara ca 7kkr dyrare. Så man kanske skulle skippa klockan ovan och bara sikta in sig på Monacon...
Jag kommer garanterat vara ensam om den i de kretsar jag umgås. Hatar att ha likadant som alla andra... Kanske lite därför TAG Heuer lockar, inte lika urvattnat som Rolex, Omega, Breitling osv...
 

Jonaz

Rolex
Det skrivs här nästan dagligen, skippa klockan som är "nästan" och spara lite till för att få den du vill ha. 7k är ju kaffepengar med våran hobbymania. ;)


iPhone | Tapatalk
 

Jonaz

Rolex
Tag heuer ( Monaco ) har ju ett skrämmande lågt andrahandsvärde. Köp en beg. Köpte min för 37k 2009, tveksamt om jag får 15k om jag skulle sälja nångång.


iPhone | Tapatalk
 

Jonaz

Rolex
Nu ligger det en Monaco med vit tavla på TTT för 14... Det är så att JAG blir sugen... :)


iPhone | Tapatalk
 
Topp