• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Funkar det? BB på gummi

card

Panerai
2-Faktor
I min jakt på en originallänk så köpte jag detta (Hirsch Hevea) och passade på att tvätta "claspen" till läderbandet.

Mellanrummet är ju inte allt för fint..... Vad säger ni, funkar det eller inte?
eglwPhf.jpg


03EsJdX.jpg


Trevlig kväll på er!
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Nä, tyvärr flyger det inte. Tudor har ju placerat hålen för bandstiften så himla tokigt på den klockan. Tur att originallänken sitter som en smäck.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Snygga bilder! Självklart funkar gummi på dykarklockor. De såldes ju i princip alltid på gummi innan subben började säljas. Det där gummit däremot.... nja.
 

joF

Panerai
Fungerar bra tycker jag! :) Det enda man kan anmärka på är ju som sagt mellanrummet.. Annars mycket bra!
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Rent färgmässigt är det tjusigt... men det estetiska intrycket fallerar som nämnt i ett stort mörkt hål mellan stiften och boetten...
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det finns band som fyller ut bättre om det önskas. timefactors retro rubber kostar typ 200kr och fyller ut väl. Ser ut som ett isofrane.
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Mellanrummet tycker jag är ok. Ser dock tjockt och skumt ut på övre bilden vid bandhornen. Wristshot vore bra :)
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Gummiarmband på dykare är perfect match.
Tunna armband klär inte riktigt BB, orginalskinnet är även det i tunnaste laget för min smak.
Tror att ett gummi som är tjockare och har mer yta mellan pinnen och klockan skulle vara klockrent (höhö)..
Har du kollat något på Isofrane?

Med vänlig hälsning,
Wille
 

card

Panerai
2-Faktor
Lite sent svar, men tack för input! Verkar vara lite blandade känslor. Som ni säger kan det ju finnas andra gummiband som passar bättre, skall ta mig en kik på dessa också.

Här kommer bild när den sitter på:

MY82Zmf.jpg
 
Topp