Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Funkar klockrullar?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Ale, 22 maj 2015.

1. Ale
    Trådstartare

Ale Stadsbo

Hej, funderar på att köpa en sån där klockrulle för att förvara typ 5 klockor och bandverktyg. Extrabanden får jag nog ha separat, annars behövs en större förvaring.

Undrar dock om det verkligen funkar att rulla ihop dem med några normalstora klockor i. Boetterna hamnar ju i samma ände... Ser ut som att de bilder på nätet som visar olika modeller av rullar faktiskt är tomma egentligen.

Nu som har, är det verkligen en praktisk förvaring av en mindre klocksamling?

Bild från http://wornandwound.com/2013/01/14/announcing-the-wornwound-watch-roll/ WW_WATCH_ROLL_940x400.jpg

Eurenius gillar detta.
  2. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    Ja, mkt!!

3. Ale
    Trådstartare

Ale Stadsbo

Ska man köpa större modell där klockorna kan läggas i båda ändarna så det blir jämnare?

4. Holmqvist

Holmqvist Friends of KS

Från:
    Södraste Sverige
    Funkar bra med alla boetter på samma håll. :)
    Bara att köpa. Även kallad "GTG-Rulle"

5. wayne

wayne Friends of KS

6. demondave

demondave Borgare

Från:
    Ack Värmeland du sköna
    En cheepo63 rulle och en legendarisk KS-pin att dekorera den med är allt man behöver, då är man redo för allt av GTG :)

7. Freddie L

Freddie L Borgare

Från:
    Mjölby
    Jag sydde en själv i grövre tyg. Den blev dock för sladdrig om alla boetter låg åt samma håll. Men, så länge man har en flik att vika ned, det är ju bara att lägga klockorna varannan med boetten upp.

Jag tycker det funkar kanon med klockrulle, och kommer nog lyxa till det med en Cheepo vad det lider.

8. Ale, Grafton och KenKun gillar detta.
  9. johanhej

johanhej Bonde

Från:
    Skåne
    Jag tror att man får vara noga så att de innersta klockorna inte ligger och skaver mot varandra. Detta går väl att lösa med tillräcklig bredd på fickorna, eller med flärpen på den som masterkiller visar. Ser riktigt fin ut. Sån hade jag velat ha.

10. Här är lite olika alternativ, har som sagt bara klockpärmen men den är grym kvalitet....

http://kvistvik.se/products/accessoarer/tillbehör-till-klockor#1

11. johanhej

johanhej Bonde

Från:
    Skåne
  12. audotcom

audotcom Friends of KS

Från:
    Södertälje
    Tycker det fungerar bra med rulle, dock så kombinerar jag både med Box och rulle. Kör på!

13. Fixoflex

Fixoflex Friends of KS

Från:
    Småland
    Som transport funkar det ju perfekt. Som längre förvaring så är en låda bättre.

Mårtenssons ur Brookfield