• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Funktion/komplikation ni inte klarar er utan

POO

Panerai
Datum??? Det vet man ju aldrig om det stämmer, som en klocka som kanske går rätt... Annat är någon form av grov tidtagningsfunktion som en vridring praktiskt.
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Datum…efter att ha köpt en 5513, och fortfarande konstant försöker kolla på klockan efter datum…inser jag hur mycket jag litat på att datum alltid skall finnas där!
36678A0B-71F3-469D-96E7-71E02E3C3CFC.jpg
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Dag är nice, jag saknar det när jag har PO'n på mig, men det går ändå att leva utan. Datum har jag ALDRIG koll på, så det är sjukt bra. Skulle vilja ha en veckonummer-komplikation också.
/snurrig apa
Veckonummer vore inte dumt, finns det nån sån klocka? Är väl inte så många länder som använder det iofs.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Veckonummer vore inte dumt, finns det nån sån klocka? Är väl inte så många länder som använder det iofs.

Veckonummer vore en komplikation som jag verkligen skulle vilja se på fler klockor, det skulle iaf jag ha nytta av.

Våra vänner hos SjööSandström kör ju det i den digitala delen på några av sin klockor men vissa tillverkare har mekanisk veckovisning vilket är strået vassare trots allt. Här tex:

image.jpg
 

Skolläraren

Panerai
Jag kan inte komma på något jag verkligen 'behöver' förutom tim- och minutvisare. Allt annat är bara intressant om modellen i övrigt lockar: t.ex. Day-Date.
 
Topp