• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fy helvete vilken cool Speedy!

D

Deleted member 1154

Guest
Måste försöka få tag i en sån på nåt sätt, ser nån en så hör av er... Jag är ju ändå uppväxt i Qvartz mörkrets 80-tal med en klocka som spelade "when the saints" på skolgården osv. osv. Ja ni fattar...
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Jens eller Joshua3 köp! :D

http://omegaforums.net/threads/rare-omega-speedmaster-quartz-nearly-nos.14413/
o1.jpg
o2.jpg
o3.jpg
o4.jpg
 

GurraG

Cartier
Får mig att tänka på Facit mekaniska miniräknare när japanska företag lanserade elektroniska... Cool tidsresa när även klockindustrin såg ny teknik som det finaste och bästa.

Men det mest fascinerande är väl att vi är så många som gillar och köper mekaniska klockor. Tror det är få som sitter med en mekanisk miniräknare idag och ska vi vara lite självkritiska så är väl armbandsuret ungefär lika omodernt som miniräknaren idag. (Det sagt så använder jag en separat miniräknare varje dag på jobbet istället för på mobilen eller datorn.)
 

DrDre

Patek
Cool eftersom den är väldigt tidstypisk. Skulle gärna ha en, men precis som någon ovan så är man väl lite tveksam till att betala för mycket. Den kan väl slockna när som helst och då är det väl kört?
 
Topp