• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fy tusan för nedrans photobucket!

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Blir så frustrerad när jag hittar en gammal intressant tråd men istället för en bild på klockan i texten möts av följande bild:
IMG_8022.jpg.gif


Använder ni photobucket och i så fall varför? Vi har ju en alldeles superb bilduppladdningsfunktion på KS egen server.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Dessutom är KS egen server så smart att när du citerar ett sådant inlägg tas inte bilderna med utan länkas. Det är SÅ mycket BÄTTRE när idioter citerar inlägg för att enbart skriva "Snygg", "Tuff", "Vad cool du är" osv.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Håller med fullständigt, riktigt tråkigt. Har ju att göra med att den strålande bilduppladdningen inte fanns förut.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Brukar använda PB om man ska skicka bilder i PM. Har aldrig fått "bild hos imgur.com"-knappen att fungera, framförallt inte via mobilen. Utbilda mig gärna!
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
tryck på "bild hos imgur.com"

qbF5gUS.png


Dra en fil in till fönstret eller välj bläddra och välj den fil du vill ha

2S8Ww2p.png


tryck på länken för forumkod

NR2ztZs.png


kopiera bildadressen

lqddwkp.png


kopiera in bildadressen i meddelandefältet. Klart!
:)
vYlBc1p.png
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
tryck på "bild hos imgur.com"

qbF5gUS.png


Dra en fil in till fönstret eller välj bläddra och välj den fil du vill ha

2S8Ww2p.png


tryck på länken för forumkod

NR2ztZs.png


kopiera bildadressen

lqddwkp.png


kopiera in bildadressen i meddelandefältet. Klart!
:)
vYlBc1p.png

Toppen, tack! Lite klurigt var det, men det gick ju till slut. Du kanske också har koll på hur kvaliteten på bilden blir jämfört med PB eller via KS-servern? Vilket alternativ ger bäst kvalitet? En fråga till... Om man vill lagra bilder smidigt för senare bruk, utan att behöva ladda över bilderna från mobilen till dator eller annat minne med jämna mellanrum. Hur funkar det utan t.ex. PB?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Använder det eftersom jag har tagit en jäkla massa klockbilder. Enda nackdelen är att jag måste pröjsa någon hundring/år eftersom bandbredden maxas rätt fort.
 
Topp