• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fylla i siffror på bezel

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Min nuvarande favorit har fått lite färgsläpp i de svarta siffrorna på bezeln.
Köpte en penna hos lokala bokhandeln men det sitter inte mer än ett par dagar.

apahy7es.jpg


Tips mottages tacksamt!
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Ritade i med märkpenna för barnkläder från Polarn å Pyret :) Badar inte med gamlingen å det är djupt men funkar.
image.jpg
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Blank modellfärg gjort för metall (sånt man t ex målar tennsoldater med).

Rengör först ordentligt med T-röd.

Måla sedan över hela området med färg.

Torka av försiktigt med linnetrasa fuktad med lite lacknafta så att ytan "ovanför" fördjupningen blir ren från färg men att färgen ligger kvar i fördjupningen för siffran.

Låt torka enligt anvisning på färgburk.


Ett alternativ är också att ge klockan till mig. Alltid varit lite sugen på den orangea Planet Orienten ;)

EDIT:// eller låt det vara som det är hör till normalt slitage och klockor ska se lite använda ut :)
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Humbrol hobbyfärg för metall och en vässad tändsticka gör susen.
Blank modellfärg gjort för metall (sånt man t ex målar tennsoldater med).

Rengör först ordentligt med T-röd.

Måla sedan över hela området med färg.

Torka av försiktigt med linnetrasa fuktad med lite lacknafta så att ytan "ovanför" fördjupningen blir ren från färg men att färgen ligger kvar i fördjupningen för siffran.

Låt torka enligt anvisning på färgburk.
Briljant. Tack!
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Ett alternativ är också att ge klockan till mig. Alltid varit lite sugen på den orangea Planet Orienten ;

EDIT:// eller låt det vara som det är hör till normalt slitage och klockor ska se lite använda ut :)

My preciousssss!!


Jag har bara haft den ett par veckor efter ett impulsköp på tratten. Tänkte jag skulle få slita ner den själv.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hobbyföretag för miniatyrgubbar har fungerat för mig. Finns att köpa i affärer som säljer rollspelsgrejer.
 

Mattan

Panerai
Som redan sagt ovan, hobbyfärg, finns tex på hobbex. Jag la färg över siffran och lät det torka helt. Sedan är det bara att skrapa lätt över sifferområdet så den överflödiga färgen försvinner
 
Topp