• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fyller 30 idag. Fick en klocka...

Dalomo

Rolex
2-Faktor
...av min frus dotter. Här snackar vi is och välarbetad tavla.
20140913_074806~2.jpg
 

billo

Cartier
Grattis på födelsedagen.

Helt ok inget jag skulle ha på mig. Men gillar start finarbetet man gjort med tavlan.

Men helt klar en keeper.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Sitter klockrent på en ung 30 åring! Stort GRATTIS på födelsedagen Dalomo hoppas du får en fortsatt grym dag!

Själv skall jag fira av Los Tantos idag när hon fyller 1 år kvar till magiska 50.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Färgen också, tycker jag. Matchar tatueringarna.

... Har ännu inte fått ngn klocka av mina ungar... Men de har nog klurat ut att jag är kräsen... Precis som du. ;)

Njut av uppvaktandet! Mitt trettioårsfirande var storslaget, både festmässigt och i uppvaktning.

Mvh A


Haha..,ha ja fy fan vad länge sedan det var, men jag kommer ihåg det dom det vore igår... Men det var kul, och jag uppskattade gesten av polarna.
 

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Kan tyvärr inte editera första inlägget så här kommer en uppdatering vilket på förekommen anledning såklart krävs för att det ska vara en riktigt paketöppning.

Detta är alltså en, på forumet, mycket ovanlig klocka av märket Regal. Ett märke som många underskattar men levererar gång på gång otroligt hög x-faktor per krona.

Denna mäter de perfekta måtten av 40 mm över boetten och nätta 10 mm hög.
20140913_090722~2.jpg


Som ni ser pryds glasringen av 48 st eleganta stenar av finaste glas. Och den mycket välarbetade tavlan med Regals patenterade "Circle Teak" mönster.
20140913_090713~2.jpg


Inuti sitter ett välkänt verk från Miyota som har förstärkta med ett plastöverdag som skyddar verket mot stötar och smuts på ett ypperligt sätt. Som ni även ser så trots att denna klocka är så ovanlig så är skyddsplasten kvar på baksidan!
20140913_090847~2.jpg
20140913_090745~2.jpg


Klockan kom på ett elegant och moderiktigt rosa croco med tidsenligt och märkt spänne.
20140913_090732~2.jpg


Detta är garanterat en keeper som bara kommer stiga i värde och aldrig få ur tiden. En given klassiker!
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
En isad Regal är inget att skämta om, armbandet och tavlan får verkligen klockan att lyfta till nästa nivå:)
Grattis på trettioårs dagen Dalomo!
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Tyvärr måste jag säga att det är en franken! Boettlocket är utbytt! Skall var deras D 14-serie!;)

Men jag måste ju gratta än då!:)
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Två frågor....

Visst är det 40 du fyller? Varför ljuga om sin ålder på ett klockforum?

Tavlan på den där regalen är så vitt jag kan se en servicetavla, inte för att pinka på paraden, men känns inte det rätt trist?

:D
 

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Två frågor....

Visst är det 40 du fyller? Varför ljuga om sin ålder på ett klockforum?

Tavlan på den där regalen är så vitt jag kan se en servicetavla, inte för att pinka på paraden, men känns inte det rätt trist?

:D
Det skulle man lätt kunna tro gällande tavlan. Har dock gått till botten med den och brevväxlat med grundaren till Regal, Mr Regal själv, och detta är en prototyptavla till den Nordkoreanska armén som inte var tänkt att vara till försäljning alls. Vi snackar RARE!
 
Topp