• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fynd eller flopp?

Sjobedan

Rolex
Sprang över dessa två klockorna hos en antikhandlare idag.

Certinan har en fixoflex eller vad de länkarna heter.
Båda två startade med en gång jag vred upp dem.

Vad tror ni? Han vill ha 500:- för båda.
IMG_5532.JPG
IMG_5533.JPG
IMG_5534.JPG
IMG_5535.JPG
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Nja kanske inte jättedyrt, gammelcertina med centrumsekund är väl den som är värd något... Sedan är det väl skillnad om man köper osett på tradera eller i affär.
Säg att han får 300 för certinan och strunta i den andra på pansarlänk. :)
Vad är det för storlek på den? Skulle gissa att certinan skulle gå för minst/runt 300 på tratten.
 

Sjobedan

Rolex
Nja kanske inte jättedyrt, gammelcertina med centrumsekund är väl den som är värd något... Sedan är det väl skillnad om man köper osett på tradera eller i affär.
Säg att han får 300 för certinan och strunta i den andra på pansarlänk. :)
Vad är det för storlek på den? Skulle gissa att certinan skulle gå för minst/runt 300 på tratten.


Han vill ha 250:- för Certinan och är fullständigt ovillig till att gå ner i pris. Vad är länken på certinan värd?

Har inte mätt boetten men gissar på 36mm.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Han vill ha 250:- för Certinan och är fullständigt ovillig till att gå ner i pris. Vad är länken på certinan värd?

Har inte mätt boetten men gissar på 36mm.


Länken på Certinan skulle jag värdera till 10:- ;)

Om du gillar Certinan, gå på den. Köp ett snyggt läder och putsa upp glaset så får du en trevlig klocka med bra verk! (skulle gissa på caliber KF 324)
 

Sjobedan

Rolex
Så här blev den efter lite rengöring. Hade tyvärr ingen autosol till glaset hemma.

Hur öppnar man locket till verket lättast?
image.jpg

Dumma skuggor på glasringen, ser smutsig ut men det är den inte :)

Nu börjar jakten på en fint läder, eller vad tror ni om ett sandfärgat Nato?
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Så här blev den efter lite rengöring. Hade tyvärr ingen autosol till glaset hemma.

Hur öppnar man locket till verket lättast?
image.jpg

Dumma skuggor på glasringen, ser smutsig ut men det är den inte :)

Nu börjar jakten på en fint läder, eller vad tror ni om ett sandfärgat Nato?

Bra där! Sandfärgat Nato är alltid fel. Ser bara snyggt ut på bild och i tanken men faller alltid platt (enl mig) irl
 

Minuteman

Rolex
Snyggt putsat!
Ser riktigt fin ut.
Angående hur du får upp boettlock gissar jag att det är skruvat på den där, men lägg ut en bild på baksidan så syns det.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Vad tror att man kan få för den? Jag har inget behov av den :)


Haha, jag var tyvärr inte ironisk när jag skrev 10:- Dessa länkar finns i drivor hos urmakarna och är inte så populära idag. Finns att köpa nya på Ebay NOS för runt en hundring. Det finns ett fåtal undantag så som den flexlänk som satt på en av månfararnas Speedmaster. Den går att få för runt 1000:- och ibland billigare.

Edit: Om du är på jakt efter fler kan du få köpa ett par av mig... Sitter på ett trettiotal ;)

2iwXOiu.jpg


Släng på ett läder så blir den grym!
 
Topp