Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Fynd på Aliexpress....

Diskussion i 'Diskussion' startad av Beastie, 6 december 2014.

1. Beastie
    Trådstartare

Beastie Mr Cowbell

En bekant som vet att jag gillar klockor ville stoltsera med sitt fynd.

Hon -titta här! Jag har köpt ny klocka, fin va? Det är en Michel koors, kostar 3500kr men jag köpte den för 130kr på Aliexpress.

Jag- Öööö ok, du tror inte den är fejk då för det priset? Sedan ser jag ju att tavlan är helt sned. Kl12 är ju typ vid kl 13!

Hon- nä, den har ju alla stämplarna.

(Med "stämplar" menade hon att det stod Michel koors på tavlan och på låset. För det är ju heeelt omöjligt att fejka)

Hon - det är ju så att de görs ju av Michel koors och de som går små skönhetsfel säljs ju ut billigt på Aliexpress. Och här var det kanske tavlan som är sned.

Jag - mm även om koors inte är premium tillverkare så tror jag inte de låter svämma över marknaden med billigare ex med skönhetsfel utan de kasseras nog.

Samtalet dog ut efter det. Jag kände inte till Aliexpress före idag men några snabba sök på nätet ingav ju icke förtroende. Man kan ju köpa både rolex och omega för typ 50 dollar....

Grafton, Icaras, Myndigheten och 4 andra gillar detta.
  2. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Hehe. En polare till mig köpte raybans på nåt sånt ställe som han hävdade var äkta.

Jag: - Du vet att min fru har en gedigen samling av solglasögon va? Jag kan be henne kolla på dem. Hon har koll på vilka årtal de bytt märkning i glaset och allt sånt där. Hon kan kolla om de är äkta åt dig ifall du vill?

Kompisen: Nej, det behövs inte.... :grumpy:
    Jag: :D

Grafton, Minuteman, eriksson850 och 8 andra gillar detta.
  3. Beastie
    Trådstartare

Beastie Mr Cowbell

För kännedom så sålde de ray ban även på denna sidan. Kostade typ 150kr, känns ju rätt.

4. eriksson850

eriksson850 Friends of KS

Från:
    烏普薩拉
    Looove Aliexpress, så nära en ren marknadsekonomi du kan komma! :)

Sedan kanske man får lov att titta på allt med lite skeptiska ögon, klockor kanske inte direkt är det första jag skulle köpa där...

Perfekt ställe att köpa telefoner, Xiaomi, Oneplus, Vivo, Oppo, Huawei.
    En hel värld som folk inte känner till.

Erik1, Grafton, JaTack och 3 andra gillar detta.
  5. Knight

Knight Borgare

Från:
    Stockholm
    Får man inte typ starr av såna kopior? Jävligt värt..

6. Mkarlsson

Mkarlsson Borgare

Från:
    Östersund
    paradis, eriksson850 och Knight gillar detta.
  7. noeLLY

noeLLY Stadsbo

Är väl barn som tillverkar grejjerna! Hoppas hon är stolt

8. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

Lägg henne över knät och kör en Scheike, uttalar hon sig som hon gör så förtjänar hon en risbastu.

Obeedoobe gillar detta.
  9. Carolin

Carolin Friends of KS

YYeah right![​IMG]

paradis, Mforce, eriksson850 och 1 annan gillar detta.
  10. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

Samma hade gällt för en man

Carolin gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield