• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fyra ur urlådan.

fretig

Cartier
Är hemma hos mina föräldrar och hittade en ask i en låda. Kan någon våga sig på att identifiera dessa?

Från vänster.
* Modavo. Ca 35mm ex krona.
* Tissot ca 34mm ex krona. Läcker tavla med endast ett T på.
* Stowa parat. 17rubis. Antichoc. Ca 34mm ex krona.
* Ruhla. Antimagnetic.
Ca 34mm ex krona.

Ingen koll på dessa alls och nätet är minst sagt ett träsk.

XiHegvN.jpg
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Nice Movado! Bandhornen var härligt skruvade och trevlig vintage Racing-länk. Det är nog inte något större ekonomiskt värde på uren. (någon/några hundralappar styck)

Fungerar de som de ska?

Öppna upp boettlocket och visa urverken, så kanske China kan berätta något kul... :)
 

fretig

Cartier
Skall se om jag kan få upp dem. Movadon är min farfars och jag har en tanke om att få den att ticka igen till jul för min fars räkning. Det tror jag han skulle uppskatta. Ingen av dem går nu tyvärr. Misstänker att ett besök hos urmakaren kommer kosta mer än det smakar men i Movadons fall är det ju värt det.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Skall se om jag kan få upp dem. Movadon är min farfars och jag har en tanke om att få den att ticka igen till jul för min fars räkning. Det tror jag han skulle uppskatta. Ingen av dem går nu tyvärr. Misstänker att ett besök hos urmakaren kommer kosta mer än det smakar men i Movadons fall är det ju värt det.


Många här på forumet rekomenderar http://www.farfarsklocka.se/
Det kostar ofta runt en dryg tusenlapp för en service. Så det beror på lite om den saknar/har trasiga delar eller om det räcker med en rengöring/oljning. Nu kan det nog vara lite ont om tid, då de säkert har många uppdrag nu innan jul, men jag tycker absolut du ska fixa den. Kul klocka med personligt värde! :)
 
Topp