Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Fyra ur urlådan.

Diskussion i 'Vintage' startad av fretig, 9 december 2013.

1. fretig
    Trådstartare

fretig Stadsbo

Från:
    sthlm
    Är hemma hos mina föräldrar och hittade en ask i en låda. Kan någon våga sig på att identifiera dessa?

Från vänster.
    * Modavo. Ca 35mm ex krona.
    * Tissot ca 34mm ex krona. Läcker tavla med endast ett T på.
    * Stowa parat. 17rubis. Antichoc. Ca 34mm ex krona.
    * Ruhla. Antimagnetic.
    Ca 34mm ex krona.

Ingen koll på dessa alls och nätet är minst sagt ett träsk.

jabla gillar detta.
  2. eriksson850

eriksson850 Friends of KS

Från:
    烏普薩拉
    Nice Movado! Bandhornen var härligt skruvade och trevlig vintage Racing-länk. Det är nog inte något större ekonomiskt värde på uren. (någon/några hundralappar styck)

Fungerar de som de ska?

Öppna upp boettlocket och visa urverken, så kanske China kan berätta något kul... :)

3. fretig
    Trådstartare

fretig Stadsbo

Från:
    sthlm
    Skall se om jag kan få upp dem. Movadon är min farfars och jag har en tanke om att få den att ticka igen till jul för min fars räkning. Det tror jag han skulle uppskatta. Ingen av dem går nu tyvärr. Misstänker att ett besök hos urmakaren kommer kosta mer än det smakar men i Movadons fall är det ju värt det.

4. eriksson850

eriksson850 Friends of KS

Från:
    烏普薩拉

Många här på forumet rekomenderar http://www.farfarsklocka.se/
    Det kostar ofta runt en dryg tusenlapp för en service. Så det beror på lite om den saknar/har trasiga delar eller om det räcker med en rengöring/oljning. Nu kan det nog vara lite ont om tid, då de säkert har många uppdrag nu innan jul, men jag tycker absolut du ska fixa den. Kul klocka med personligt värde! :)

fretig gillar detta.
  5. Fixoflex

Fixoflex Friends of KS

Från:
    Småland
    Stowan är inte helt vanlig i Sverige!
    Gillar den skarpt! Väl värd att fixa till både Movadon och Stowan!

eriksson850 gillar detta.
  6. falten

falten Stadsbo

nice med en gammal stowa !